Forum Dive Trek Group

Forum Ogólne - Idealny sklep nurkowy ?

Wojtek A. Filip - 15-03-2017, 14:29
Temat postu: Idealny sklep nurkowy ?
Hej.
Jak Waszym zdaniem powinien działać sklep z wyposażeniem dla nurków?
Jakie cechy takiego miejsca są dla Was kluczowe?
Profesjonalizm obsługi, zaufanie związane z polecanym sprzętem, najniższa (a może wysoka Wink ) cena, szybka dostawa sprzętu, umiejętność wskazania sprzętu właściwego dla potrzeb kupującego, "fizyczność" sklepu czyli taki sklep jak kiedyś - drzwi, sprzęt na półkach, bajery za ladą, najdroższy komputer na specjalnym kręcidle...
Tak na szybko to przychodzi mi do głowy.

Czy oczekujecie kontaktu z obsługą w jakieś formie czy raczej konkretnej oferty, bo wiecie dokładnie co chcecie kupić?
Macie jeden ulubiony i jeżeli kupujecie to tylko tam, jak kiedyś u pani Krysi warzywa, czy google jest Waszą witryną nurkową ? Smile

Ostatnio odkupywałem cały skradziony mi sprzęt i przy okazji miałem możliwość bliższego poznania jak działają u nas sklepy nurkowe.
Uczucia mam mocno mieszane: od troski o klienta, nawet jeżeli sprzedawca nie do końca orientował się w tym co sprzedaje, przez informacje, że "u nas na 200%" najtaniej, po "jak nie wiem co chcę kupić, to na kurs, a nie zawracanie głowy" Laughing .


Ciekaw jestem Waszego zdania.
Gdyby to od nas zależało, jak miałby wyglądać takie miejsce, gdzie chcielibyście robić zakupy?

Udanego popołudnia,
Wojtek
Tomek Płociński - 15-03-2017, 15:09
Temat postu:
na szczęście nie muszę już kupować żadnego sprzętu, większość kupiłem przez internet albo na zakupach grupowych, więc w zasadzie taki stacjonarny mi jest potrzebny tylko żeby kupić jakieś duperele, sznurek, wężyk itp. ale wtedy mam świadomość, ze marża jest 100%

Z takich stacjonarnych jest fajny Santi Concept Store, bo jest dedykowany. można wiele produktów pomacać do tego fachowa obsługa/

W zasadzie dla mnie to fachowa pomoc i doradztwo jest podstawą ....chętnie bym odwiedził taki sklep w którym można coś kupić i wychodząc mieć satysfakcję jednocześnie nie czując się naciągniętym. Jednak to trochę paradoksalna sytuacja jest, bo skoro można się fachowo poradzić to znaczy musi być drożej niż w necie, a wtedy kończy się to tym, że w takim miejscu się tylko radzimy za darmo a kupujemy taniej w necie.
Norbert Koziar - 15-03-2017, 15:20
Temat postu:
Dla mnie sklep idealny to sklep stacjonarny, prowadzony przez instruktora, który sprzedaje to na czym sam nurkuje. Mogę zapłacić więcej niż w necie, mogę poczekać na produkt kilka dni, bo nie oczekuję, że wszystko musi być na pułce. Ważne jest zaufanie, rzetelność i brak ściemy.

Powiem więcej. Znam taki sklep Wink
Grzegorz Olszewski - 15-03-2017, 16:39
Temat postu:
Nie wiem czy to realne, ale...
I. W kwestii cen uważam, że:
1. Walka cenowa z internetem nie ma sensu, więc lepiej się przyłączyć.
2. Nie ma też sensu równać w dół do tych produktów o najniższych cenach, gdzie jakość jest fatalna. Sporo kupuję przez internet i zdarzyło się, że markowy produkt był złej jakości, bo ktoś za bezcen kupił wadliwą partię i rozprowadza jako pełnowartościowy w znacznie niższej cenie. Tak naciąłem się na wkłady do szczoteczek elektrycznych Braun czy karty pamięci flash.
Czyli rozsądnie niskie/konkurencyjne ceny (uwzględniające koszty prowadzenia sklepu, a nie niebytu internetowego) za pełnowartościowy towar. Mogę poczekać na towar przysłany do domu ze świata, żeby sklep nie ponosił kosztów magazynowania/komisu. W sklepie wystarczy towar 'do macania' i (ewentualnie - patrz pkt. II) przymiarki suchacza czy płetw. I, oczywiście, możliwość kupowania przez internet z tego sklepu, bo to wygodne. A kupując w znanym sklepie, od znanego człowieka ograniczam ryzyko zakupu towaru w fatalnej jakości.

II. Jeżeli potrzebowałbym doradztwa przed zakupem to wolę zapłacić za to uzgodnioną cenę osobie z doświadczeniem i praktyczną wiedzą nurkową. Cena ustalana np. na zasadzie % wartości zakupu. W takie doradztwo wliczam także pomoc dobraniu rozmiaru i przymiarki. Zdaję sobie sprawę, że posiadanie pełnej rozmiarówki, która zostaje wyczochrana w trakcie przymiarek tak, że ciężko to potem sprzedać, to koszt sprzedawcy, ale kupując przez internet ponoszę ryzyko niedobrania rozmiarów, odesłania i ponownej przesyłki itd. Tu najważniejsza jest fachowość i rzetelność, która często stoi w sprzeczności z szybkim domykaniem transakcji na zasadzie 'kup Pan to, będziesz Pan zadowolony' co daje większy obrót. Najlepiej gdyby to był także punkt serwisu sprzętu - z dobrą komunikacją między sprzedawcą a serwisantem bounce
I tak sobie pomyślałem, że fajnie by było być sprzedawcą w takim sklepie... rozmarzyłem się tongue
shell - 15-03-2017, 19:37
Temat postu:
Nie ma idealnego sklepu i nigdy takiego nie będzie Smile Robiąc zakupy musimy wiedzieć co chcemy, czego potrzebujemy. Sprzedawca jest od tego żeby wcisnął to co mu zalega na półce Smile Główne założenie sklepu jest... KUP TANIO, SPRZEDAJ JAK NAJDROŻEJ.

Wojtek A. Filip napisał/a:
Profesjonalizm obsługi, zaufanie związane z polecanym sprzętem

To jest spoko, ale czy "profesjonalna obsługa" będzie polecała coś czego nie ma? Czy poleci sprzęt którym handluje konkurencja? Wiadomo, że nie ma na świecie takiego sklepu w którym znajdziemy cały sprzęt nurkowy a tylko w takim sklepie moglibyśmy chociaż minimalnie polegać na sprzedawcy który proponuje nam coś do kupienia... bo wiadomo, że zawsze i tak jak zapytamy o radę to będzie próbował sprzedać to co jest droższe i na czym ma większą marżę. Nie ma tu czego negować, na tym polega biznes Smile
Krzysiek Lepski - 15-03-2017, 20:36
Temat postu:
- sklep stacjonarny nigdy nie będzie miał tak dużej oferty co internetowy

- nie wierzę w bezinteresowną fachową obsługę sprzedawcy, jego celem jest sprzedaż a nie poszerzanie naszej wiedzy. Tą powinniśmy zdobywać w innych źródłach.

- cena w internecie z oczywistych względów prawie zawsze jest lepsza od tej w sklepie stacjonarnym

- jedyny plus (moim zdaniem) sklepu tradycyjnego jest przy odrobinie szczęścia możliwość pomacania interesującego nas produktu.

Podsumowując, dla mnie prawie idealnym rozwiązaniem jest renomowany sklep internetowy z szeroką ofertą interesującego mnie sprzętu, sprawną logistyką, komunikacją z klientami i rozsądnymi cenami.
Piotr Głoskowski - 16-03-2017, 22:58
Temat postu:
Ja bym chciał żeby wyglądał jak muzeum nurkowania, miał duże kanapy, w rogu dzbanek z kawą i żeby sie fajnie gadało z właścicielem o różnych rzeczach Smile.
Jakieś towary na półkach też mogą jakieś być być. Mogą być jakieś dziwne nie dirowe Smile.
I jakieś pretekst żeby tam wpadac. Bicie butli?
Marcin Tracz - 16-03-2017, 23:03
Temat postu:
Piotr, chyba wiem gdzie ci się w Łodzi podoba... Laughing
Piotr Głoskowski - 16-03-2017, 23:19
Temat postu:
Myślami byłem gdzie indziej i serio nie chciałem nic konkretnego opisywać. Rysio jakoś sam z tego wyszedł Smile.
Jarek Andrzejewski - 17-03-2017, 09:08
Temat postu:
Ja miałem to samo skojarzenie natychmiast Smile
klon - 17-03-2017, 09:39
Temat postu:
My (tzn. moja żonka i ja) mieliśmy niesamowite szczęście w kwestii kupna sprzętu nurkowego. Jak to na początku bywa człowiek ma średnie rozeznanie w rynku więc weszliśmy do sklepu, który nam się wydawał "ok".
Tak się złożyło, że trafiliśmy od razu perfekcyjnie - człowiek doradzał nam tak, że do dzisiaj nie sprzedałem prawie żadnej rzeczy którą u niego kupiłem - po prostu słuchał czego chcemy i dobierał to tak, że nie okazywało się po jakimś czasie, że to jednak nie to i trzeba kupić coś innego jeszcze raz.
Fakt jest faktem, że cena nie była kryterium - miało być dobre i służyć jak najdłużej.
Sklep jak najbardziej stacjonarny. Kiedy już się trochę wyedukowaliśmy i nie potrzebowaliśmy porad a bardziej przychodziliśmy po coś konkretnego to nie było takiej rzeczy, służącej do nurkowania, której by nam nie sprowadził jeżeli nie miał - czasem trwało to kilka dni, ale nigdy nie usłyszałem: "nie da się zamówić".
Facet po prostu działał od lat na rynku i we wszystkich miejscach miał rewelacyjne kontakty.
Kiedy upadały kolejne centra nurkowe czy rozchodziły się jego drogi z ich właścicielami i przenosił się gdzie indziej my zawsze jako klienci szliśmy za nim - wiedzieliśmy, że gdziekolwiek on nie będzie pracował to idzie za nim.

Wiadomo - po kilku latach przestaliśmy być klientami bo raz dobrze sprzedany towar służy nam do dzisiaj to nie kupowaliśmy już nowych rzeczy, ale zawsze starałem się znaleźć przynajmniej raz w tygodniu czas żeby wpaść do niego na kawę i chociaż pogadać.

I teraz ciekawostka - facet w ogóle nie nurkował - całą swoją wiedzę czerpał właśnie z rozmów z nurkami odwiedzającymi jego sklep - słuchał uważnie ich uwag i zapamiętywał ich odczucia i obserwacje dotyczące danego sprzętu - moim zdaniem niesamowity dar w dziedzinie, której się samemu nie uprawia.

Niestety kilka lat temu zniknął z rynku nurkowego całkowice - mówił, że zmęczyło go środowisko i się odciął - szkoda.

Jaki według mnie idealny sklep? Nie - sklep - to ludzie, którzy go prowadzą.
Klienci są różni - dla jednego podstawowym kryterium jest cena, dla innego nowinki techniczne czy jakość i trwałość. Dobry sprzedawca to taki, który potrafi każdemu zaoferować to czego oczekuje.
Dla mnie liczy się atmosfera w takim miejscu, kiedy czuję, że swobodnie można porozmawiać o różnych sprawach a człowiek nie jest jedynie postrzegany z perspektywy grubości portfela i tego ile można z niego wyciągnąć.
Jak będzie fajna atmosfera to nie trzeba ze mnie wyciągać - sam oddam bez większych oporów Wink
sskijop - 11-08-2017, 06:56
Temat postu:
wolę zakupy grupowe lub u swojego instruktora. znacznie taniej niż przez wszystkie sklepy jakie znam.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group and little modified v 0.1 by Mariusz