Forum Dive Trek Group

Forum Ogólne - Przyszłość biznesu nurkowego

bpiotrek - 23-09-2017, 22:12
Temat postu: Przyszłość biznesu nurkowego
Spojrzenie na biznes nurkowy kiedyś i obecnie, a także wizja UTD jak sobie z tym radzić.
Dotyczy raczej sytuacji w USA, ale mam wrażenie, że u nas jest podobnie.



W skrócie:
Sklepy nurkowe i szkoły zamykają się masowo, bo zmieniły się warunki rynkowe.
Kiedyś tanie kursy były magnesem do tego, aby klienci kupowali sprzęt u instruktora. Obecnie osoby, które przyjdą na tani kurs kupią potem tani sprzęt w internecie.

Wizja UTD: należy sprzedawać wysokiej jakości kursy za "uczciwą" cenę (czyli wyższą), a przestać handlować sprzętem jako podstawą biznesu. Sklepy internetowe nigdy nie będą w stanie sprzedać kursu nurkowego taniej.


Patrząc na nasz rodzimy rynek z perspektywy 8 lat to coś jest w tym jest, ale do końca nie jestem przekonany, ani o sugerowanych przyczynach, ani o rozwiązaniach.
piotrkw - 24-09-2017, 13:13
Temat postu:
Pogoń za jak najniższą ceną dotyka wszystkich branż. Ma być tanio, nie ważne co pózniej , jak z obsługa gwarancyjną, jak z samą gwarancją . Ma być TANIO!! Jak jest tanio jest zadowolenie klienta, przynajmniej na początku. Co niektórym co prawda mina zrzednie po chwili, bo myśleli, że będzie i tanio i na jak najwyższym poziomie ale ...... Wink
Pamiętasz może jak kilka lat temu niejaki Biernacki i spółka robili kursy nitroksowe za stówkę czy sto piędziesiąt złotych ?? I myśleli, że złapali Pana Boga za nogi i interes na pozostałych będzie się kręcił. Dziś już chyba nie ma po nich śladu ... Niestety, jest to jeden z negatywnych skutków dostępu do internetu, który stał się ogólnoświatową platformą walki cenowej. A nieliczne jeszcze sklepy stacjonarne stawały się "przymierzalnią" i doborem rozmiarów dla produktów których zakup w internecie pasującego produktu stał pod znakiem zapytania . Niebawem znikna i te nieliczne "przymierzalnie" .. Wink
bpiotrek - 24-09-2017, 14:08
Temat postu:
Częściowo się zgadzam. Ale problem z docenieniem gwarancji i obsługi po sprzedażowej jest taki, że czasem płacąc "pełną, uczciwą cenę" nie widzę żadnej różnicy w podejściu sprzedawcy. Też podejście producentów (wszystkiego, nie sprzętu nurkowego) jest takie, że produkt jest nieserwisowalny. Więc skoro po 2 latach mam po prostu kupić nowy, to po co przejmować się jakością serwisu?

Tak, czy siak, mieszkając w Warszawie i lokalnie robiąc zakupy nurkowe na początku kariery, widzę jak niewiele zostało centrów, które były w 2009 roku. Głównie te, które jednocześnie są dystrybutorami sprzętu na Polskę.
Marcin Tracz - 24-09-2017, 18:58
Temat postu:
Zawsze ojciec mówił mi, że chytry 2 razy traci. Jak coś jest dobre, to musi kosztować. Tak by się wydawało, ale nie zawsze warto przepłacać.
Ale...
W czasach, kiedy to księgowa rządzi w zakładzie produkcyjnym i psują się nawet drogie rzeczy, to po co płacić za markę skoro jakością nie odbiega od swojego tańszego odpowiednika.
Mercedesy i BMW z górnej półki psują się jak tanie auta klasy chłopskiej.

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group and little modified v 0.1 by Mariusz