Mam kilka sklepów, które odwiedzam własnie dlatego, że odnajduję tam klimat, którego próżno szukać gdzieś indziej.
Robię zakupy w hipermarketach, ale zawsze staram się ograniczyć czas pobytu w tych miejscach do absolutnego minimum.
Przyjemność kupowania czegoś, co jest mi potrzebne gdzieś ucieka w tej okolicy.
Pomimo sporej wygody i oczekiwania na to co w paczce nie przepadam też za zakupami online.
Teraz będzie pozytywnie .
Przez jakiś czas wydawało mi się, ze większość nowo powstałych sklepów sieciowych jest genetycznie skazana na szybkość i... bylejakość w obsłudze klienta (przypadkowi pracownicy, osoby nie czujące potrzeby związania się z firmą: popracuję w sklepie z butami, a potem przeniosę się do jakiegoś baru).
Na szczęście byłem w błędzie, dużym błędzie: są takie sklepy, gdzie obsługa nie tylko zna się na rzeczy - z pasją sprzedaje to co można znaleźć w sklepie, ale stale doskonali warsztat branżowy.
Przykład Planeta Dźwięku z Warszawy albo sklep Hunt-Fish ze Szczecina.
Sprzedawca może popaść w takich miejscach w umiarkowany optymizm: przychodzi klient, spędzam z nim kawał czasu wyjaśniając dlaczego warto kupić to, a nie tamto. Klient dopytuje, ja wyjaśniam, a na koniec... wychodzi i kupuje w internecie bo jest 35zł taniej.
Mimo to, warto wierzyć w klientów, którzy doceniają pracę specjalisty. Sam staram się wybierać miejsca, gdzie ktoś może mi pomóc, podpowiedzieć coś, co mi się przyda - za to płacę w cenie towaru, tak samo, jak zostawiam napiwek w restauracji.
Moim zdaniem byłbym nieuczciwy, gdybym skorzystał z tego co dostałem i poszedł kupić gdzieś indziej.
Nie mam takich obiekcji w hipermarketach z obsługą w stylu "Po co pyta? Ma cenę na kartce - niech płaci". Za gorsze uważam jedynie punkty oferujące... zniżki. Mam na myśli sprzedawców, którzy wszystko co mogą zaoferować to najniższa cena.
2.0 Powered by
phpBB modified v1.9 by
Przemo © 2003 phpBB Group and little modified v 0.1 by Mariusz