Jarek Andrzejewski napisał/a: |
No to pomysł: zważmy swój sprzęt i podzielmy się wynikami. |
ZielonySmok napisał/a: |
MK17 DIN/.../ MK25 INT -- 821g /.../ S550 -- 132g R395 -- 169g S600 -- 170g G500 -- 174g XTX40 -- 192g A700 -- 285g |
Jarek Andrzejewski napisał/a: |
Jakby ktoś wrzucał, to prośba o informacje, co zważył (markę i rodzaj) |
TomS na FN kiedyś napisał/a: |
Worek xDEEP-TomS ca 390 g
rura karbowana z inflatorem - 291 g dwa zawory upustowe - 62 g Razem worek - 743 g lub 712g z jednym zaworem. Worek wkrótce będzie dostępny, o szczegóły trzeba pytać Piotra. dwa pasy do butli z klamrami plastikowymi (jakieś tam, nie skracane) - 272 g cztery kieszonki na balast ("trymujące", ~2kg wchodzi do każdej) - 216 g pas zasadniczy DTD, nowy, pełna długość - 350 g taśma na pas kroczny (długość "odpowiednia") - 85 g Razem te rzeczy - 923 g (ale pas zasadniczy będzie przecież sporo przycięty) Moje najnowsze wzory, wszystko z aluminium 3 mm: płyta UL-S (Ultra Light - Singiel) - 370 g adapter - 85 g (nie można go zastąpić dwoma malutkimi bo jest elementem konstrukcyjnym) jeden D-ring na szelkę - 12 / 14 g (+2 g za opcjonalne uszko do latarki zapasowej) D-ring towarowy na tyłek - 13 g D-ring skuterowy - 11 g D-ring biodrowy - 14 / 16 g (cięższy ma kształt zoptymalizowany do podwieszania butli bocznej) śruby potrzebne do zestawu ~35 g Razem powyższe blaszki - 552 g do 558 g Dla przeciwników D-ringów sztywnych proponuję wersję z linki. Waży ca 13 g Klamra: stalowa Halcyon = 104 g moja aluminiowa - 28 g + stoper 7 g = 35 g SDW-SL - takie "cóś" zakładane na pas biodrowy zamiast kanistra aby stabilizować długi wąż ale z dodatkową funkcją transportową w zamyśle do bojki i szpulki - 64 g Płyta z adapterem i uprzężą, które skomponowałem dla siebie, bez pasów do butli i kieszonek na balast waży 970 g. Podkreślam, że to zestaw tylko do singla i dowolnej ilości stage ___________ Normalny D-ring ze stoperem waży ~40 g... 11 g stoper i 29 g D-ring... 5 D-ringów + i 7 stoperów waży zatem 222 g. Odpowiedni komplet ode mnie (do mojej płyty (nie wymagającej stoperów)) waży od 62 g oszczędzamy 160 g. Potencjalna oszczędność na klamrze to kolejne 69 g. *** Dużo można oszczędzić na taśmie zasadniczej. "H" jest lżejsza od DTD ale "zwykła" może być jeszcze lżejsza... pytanie jak daleko posuniecie się kompromisując zestaw "lotniczy"..? *** Można zaszyć pas kroczny na stałe zamiast D-ringów skuterowego i towarowego (czy choć by stoperów)(oszczędzimy 24 g) (w płycie UL-S nie oznacza to braku regulacji długości pasa ). Można zrezygnować z lewego D-ringu naramiennego - kolejne 12 g. Zastępując śruby i nakrętki stalowe aluminiowymi - kolejne ~20 g (niestety nie znalazłem śrub zamkowych z duralu). |
TomS napisał/a: |
Ponadto zacytuję |
Paco napisał/a: |
Jeśli naprawdę waga jest priorytetem to proponuje Halcyon Traveler i np Apeks Flight (w linkach podane są wagi)
|
Adam Frajtak napisał/a: |
szukam jeszcze pletw manometrow, plastikowych karabinkow. Węże zastosuje miflex |
Adam Frajtak napisał/a: |
Plastikowe karabinki to w sklepach z kluczykami znajdziesz |
piotrkw napisał/a: |
Tomek , to ile w końcu będzie ważyć całość ?? |
martin napisał/a: |
A nie prosciej zaplacic pare pln i miec dodatkowa skrzynie z 20..40 kg na sprzet nurkowy? |
Cytat: |
Ile tych dodatkowych skrzyń ? |