Bocian napisał/a: |
Dziękuję za odpowiedź
Samo pytanie zadałem głównie dla tego że planuję jeden z ww kursów w najbliższej przyszłośc: -logika podpowiada nTMX: raz że większe uprawnienia, dwa że z tego co wyczytałem Technical i tak nie jest wymagany w dalszej ścieżce rozwoju. -pozostaje jednak aspekt finansowy stąd nurkowanie na powietrzu i EANx. Nie mam żadnego doświadczenia z trimiksem, więc nie wiem na ile akceleracja deko się różni od nurów na powietrzu, wyczytałem jednak że dla nurków Technical kurs nTMX to jedynie ,,poszerzenie wiadomosci o stosowanie helu w mieszance" i zdaje się że wymagane jedynie 3 nurkowania? (kolega na kursie normoxic w jednej z organizacji wykonał 5 nurkowań powietrze/nitrox i na koniec JEDNEGO nurka na trimixie) Oba kursy sa po za tym dośc podobne: dwa gazy deko (EAN50 i tlen?), zakres głębokości również 54m/60m. Główne różnice są pewnie w liczeniu deko? |
Cytat: |
cyt. ,,w standardach IANTD wymagane obciążenie czasowe jest o 50% większe dla kursu n-TMX."
więc nTMX jest dużo intensywniejszy i zawiera większy (ten sam + rozszerzenie o hel) zakres niż Technical? -skoro tak to chyba już znam swój wybór Stąd moje kolejne pytanie: Czy jeśli wybiorę nTMX to kurs ten przygotuje mnie w równym stopniu co Technical do nurkowań na powietrzu/nitroksach dajmy na to do 50m? |
Bocian napisał/a: |
Stąd moje kolejne pytanie:
Czy jeśli wybiorę nTMX to kurs ten przygotuje mnie w równym stopniu co Technical do nurkowań na powietrzu dajmy na to do 50m? |
Michał Bińkowski napisał/a: |
na 50 m na powietrzu? można, ale fajnie jest coś pamiętać z nurkowania |
Jakub Szuster napisał/a: |
Hej....