Wojtek Filip napisał/a: |
Od pewnego czasu zastanawiają mnie liczne protesty mające wyrazić niechęć do zwiększonej ilości fotoradarów mających się pojawić na naszych drogach.
Czy to aby nie jest tak, że wystarczy jechać wolniej i takie radary możemy całkowicie ignorować ? |
Wojtek Filip napisał/a: |
Jarek,
Czy jeżeli jedziesz przez jakąś wioskę, i masz ograniczenie do 50km/h, a przy szkole dodatkowo zwolnisz do 40 - to zasilisz jakiś budżet gminy? |
Wojtek Filip napisał/a: |
Kto płaci mandaty w związku z ustawionymi fotoradarami - kierowcy jeżdżący bezpiecznie, czy może "specjaliści", którzy wiedzą co robią i grzeją ile się da, bo przecież są najlepsi? |
Wojtek Filip napisał/a: |
Z jaką prędkością taki wiejski sportowiec chciałby przelatywać przez okoliczne skrzyżowania? |
Wojtek Filip napisał/a: |
/.../w terenie zabudowanym nie przekraczam 50km/h, a jeżeli ruch pieszych jest duży to zwalniam jeszcze bardziej |
Jarek Andrzejewski napisał/a: |
- przelatywanie nie na zielonym
- przelatywanie na wprost pasem przeznaczonym do skrętu - przelatywanie obok pojazdów, które zatrzymały się, bo miały powód (np. czerwone światło, pieszego albo choćby psa) |
Jarek Andrzejewski napisał/a: |
hmmm, mi się zdarza np. po Wisłostradzie jeździć szybciej, więc szczerze podziwiam |
Jarek Andrzejewski napisał/a: |
Wątki polistyczne już dalej pominę |
Wojtek Filip napisał/a: |
Czy to aby nie jest tak, że wystarczy jechać wolniej i takie radary możemy całkowicie ignorować ? |
Wojtek Filip napisał/a: |
Ciągle przyczyną większości wypadków jest niedostosowanie prędkości do panujących warunków, albo przekraczanie dozwolonej prędkości.
|
Wojtek Filip napisał/a: |
Całkiem przy okazji zauważyłem różnica w spalaniu pomiędzy 140km/h, a 100km/h jest.
|
Cytat: |
Tak samo jak wystarczy zdelegalizować sprzedaż sprzętu nurkowego, zabronić wykonywania zawodu instruktora nurkowania i nałożyć ograniczenie w nurkowaniu do maks 3 m tylko w ABC i nie dłużej niż 30 sekund. I po problemie wzrost bezpieczeństwa że ho ho!
No i najważniejsze to rozpocząć proces ścigania instruktorów GUE bo wiadomo że ich nauka prowokuje to pokonywania barier a to może być niebezpieczne. |
Wojtek Filip napisał/a: |
Nie trzeba być geniuszem, żeby na placu manewrowym postawić butelkę na patyku rozpędzić się do 50km/h i próbować wyhamować zaczynając 20m przed patykiem, a kończąc 5m przed. Teraz powtórzyć to wszystko przy 70km/h |
Piotr Spierzak napisał/a: |
A teraz eksperyment, spróbujcie zrobić nawet dłuższą trasę (np. tą samą 300km) spiesząc się i nie. Zysk będzie mniej więcej taki jak szybki postój na kawę (parę min). Moim zdaniem nie warte jest to ryzyka jakie się ponosi. |
Bartosz Zaród napisał/a: |
To może zrób taki eksperyment - jedź 40km/h autostradą i powiedz jak wrażenia. |
Wojtek Filip napisał/a: |
oj Adam, Adam...
Przecież każdy weźmie na trening swój samochód i dowie się kiedy musi zacząć hamować. |
Monika napisał/a: | ||
a po co? |
Monika napisał/a: | ||
a po co? |
Bartosz Zaród napisał/a: |
Kolega pokazał plusy wynikające ze zmniejszenia prędkości a ja pokazuję minusy wynikające ze zmniejszenia prędkości. |
Adam Frajtak napisał/a: |
Mój samochód może jechać ok 300 km/h jest zblokowany do 270km/h jak jadę 140 to ograniczam się jak ktoś kto powinien jechać 40 km/h przy maksymalnych możliwościach 120 więc dlaczego nie ? |
Monika napisał/a: |
Bo tu nie chodzi o Twoje ego Adam . |
Bartosz Zaród napisał/a: |
Dodaj starczą ślepotę i automatyzm postrzegania i masz odpowiedź czy lepszym jest młody wariat niż stary dziadek jadący przepisowo i 30 sekund wyjeżdżający z pod domu ? |
Adam Frajtak napisał/a: |
A po co 140 ?
Mój samochód może jechać ok 300 km/h jest zblokowany do 270km/h jak jadę 140 to ograniczam się jak ktoś kto powinien jechać 40 km/h przy maksymalnych możliwościach 120 więc dlaczego nie ? |
Piotr(G) napisał/a: |
4. Tylko Tobie wydaje się, że jak tak dajesz to jesteś lepszy od innych. Ci inni też tak potrafią tylko mają trochę więcej doświadczenia za kierownicą. A na Ciebie patrzą jak na frajera. Kro robi lepsze wrażenie na ulicy wśród pieszych? Szarpiący się, spocony z nerwów, rozpychający się "gówniarz" czy spokojnie idący, pewny siebie "Man"? |
Piotr(G) napisał/a: |
5. Musisz wszystkim pokazywać że jesteś źle zorganizowanym nieudacznikiem, który nie umie zaplanować swojego czasu żeby się nie szarpać? Który nie potrafi ustawić budzika, przewidzieć ile czasu potrzebuje rano przed wyjściem itd? Może ganiasz tak bo Ci szef kazał a roboty niestety nie zmienisz boś za cienki? Donald Trump chyba tak z jęzorem nie gania ? |
Adam Frajtak napisał/a: |
Tak czy siak, jeżdżę dużo ok 70 tys km rocznie teraz i tak mniej niż kiedyś i nie widzę problemu nadmiernej prędkości za to ciągle widzę słabe drogi nadmierną ilość znaków, brak obwodnic, chamstwo kierowców i bandytów stawiających radary na najlepszych odcinkach szos. |
piotrkw napisał/a: |
hm... jakbym słyszał wiecznie spóżnionego przedstawiciela handlowego |
piotrkw napisał/a: |
czyli dla wszystkich użytkowników , starych, młodych, kierowców niedzielnych , "Hołowczyców" , garbatych i prostych , na rowerach i pieszo.
|
Adam Frajtak napisał/a: |
Nie nie jestem przedstawicielem handlowym |
Adam Frajtak napisał/a: |
i czego żałuję nigdy nie byłem. |
Bartosz Zaród napisał/a: |
Dokładnie tak dlatego każdy winien dopasować prędkość do własnych umiejętności, samopoczucia, sprzętu. |
piotrkw napisał/a: | ||||
Odpowiem , ja nie mam powodu by Cię ignorować ( nie wiem skąd Ty masz)
Hm.... mnie najczęściej żal ich . |
Wojtek Filip napisał/a: |
Tu proponuję doświadczenie. |
Bartosz Zaród napisał/a: |
To może zrób taki eksperyment - jedź 40km/h autostradą i powiedz jak wrażenia.
|
Cytat: |
Jeśli pominiemy stan pojazdu i warunki zewnętrzne to wypadki są spowodowane brakiem koncentracji i splotem nieszczęśliwych wydarzeń |
Bartosz Zaród napisał/a: |
prędkość nie ma żadnego znaczenia, często dodanie gazu i właściwa reakcja uchronią nas przed zdarzeniem a hamowanie i bezpieczna prędkość - nie - poczytaj o teorii karambolu.
|
Cytat: |
Na nowej miękkiej zimówce auto na mokrym asfalcie zahamuje o niebo gorzej niż na oponie do jazdy po wodzie w środku lata więc mówienie o dostosowaniu prędkości do warunków jest nadużyciem - jak już do pojazzd należy dostosować do warunków/nawierzchni/samopoczucia. |
Bartosz Zaród napisał/a: |
Np 18 latek będzie miał czas reakcji 0,4 sekundy a 80 latek po nurkowaniu 2 sekundy - jaka jest więc bezpieczna prędkość ? wiesz ile to dystansu 2 sekundy ? Dodaj starczą ślepotę i automatyzm postrzegania i masz odpowiedź czy lepszym jest młody wariat niż stary dziadek jadący przepisowo i 30 sekund wyjeżdżający z pod domu ?
|
Bartosz Zaród napisał/a: |
Prosto Wam pisać - PRĘDKOŚĆ ZABIJA - ilu z Was sprawdza i ćwiczy przynajmniej 2x w roku na torze pod okiem instruktora wykonując ćwiczenia pozwalające na naukę panowania nad pojazdem ? |
Piotr(G) napisał/a: |
Adam,
Nie wiem czy jestem na Twojej liście ignorowanych czy nie |
Piotr(G) napisał/a: |
Adam,
Spróbuję zatem podać Ci kilka faktów z mojego życiorysu a Ty sam uznaj czy Twoje doświadczenie jako kierowcy i Twoje doświadczenie życiowe są aż tak duże aby żeby lekceważyć zdanie innych osób |
Piotr(G) napisał/a: |
Adam,
Nie pieszę tego żeby opowiedzieć " jakiego mam dużego samochoda" ale żeby osłabić Twoje przekonanie, że ludzie jeżdżą zgodnie z przepisami bo nie mają czym ich przekraczać. |
Piotr(G) napisał/a: |
Adam,
Pierwsze 500.000 przejechałem chyba w "Twoim" stylu. |
Piotr(G) napisał/a: |
Adam,
Przez pewien czas pracowałem jako lekarz sądowy. Na moim biurku zalegały dziesiątki akt wypadków drogowych. |
Piotr(G) napisał/a: |
Adam,
Nie uwierzyłbyś jak banalne zbiegi okoliczności prowadzą do tragedii. Licząc, że zanim zignorujesz to najpierw przeczytasz i może, jeśli nie teraz to kiedyś przemyślisz. Z poważaniem, Piotr Głoskowski |
Piotr(G) napisał/a: |
Zazwyczaj tak jest, że gdy ktoś ublicznie nazywa policjantów bandytami, |
Piotr(G) napisał/a: |
sugeruje że niegłupie byłoby podniesienie vmax dla wybranych samochodów |
Piotr(G) napisał/a: |
i że przyczyną wypadków nie jest niedostosowanie prędkości pojazdu do drogi, warunków na niej . |
Piotr(G) napisał/a: |
.... ale niedostosowanie drogi, warunków i ... |
Adam Frajtak napisał/a: |
Zgadzam się w ogólnym ujęciu z tym co napisałeś |
Adam Frajtak napisał/a: |
Zauważ że ( policjantów bandytami, przyp. PG)nazwałem tak idąc w ślad za dziennikarzami oraz w kontekście historycznym tego co oni robią: Ustawiają ZASADZKI i łupią z pieniędzy podróżujących |
Adam Frajtak napisał/a: |
Ty uważasz że stara 30 letnia tylnonapędowa Łada na rysorach zamiast amortyzatorów z hamulcami bębnowymi może jechać 140 km/h ? |
Adam Frajtak napisał/a: |
Czy uważasz że kierowca na autostradzie jadący 150 km/h najnowszym cudem techniki motoryzacyjnej z drogą hamowania 50 m przy tej prędkości powinien zapłacić mandat i otrzymać punkty karne |
Adam Frajtak napisał/a: |
W tym samym czasie zatrzymanego i policjantów minie Łada z 1988 r z prędkością 140 km/h ... bez realnej możliwości zatrzymania się na dystansie 200 m ? ze świeczkami zamiast reflektorów i bez żadnej realnej możliwości kontroli trakcji |
Adam Frajtak napisał/a: |
Kilkukrotnie napisałem że jestem przeciwko stawianiu radarów na NAJLEPSZYCH odcinkach dróg... rozumiesz? |
Cytat: |
najwięcej możemy zrobić my kierowcy dla bezpieczeństwa nie akceptując obecnego stanu dróg żądając zmian w przepisach i pociąganiu do odpowiedzialności tych którzy biorą ciężkie pieniądze za ich wykonanie i utrzymanie |
Piotr(G) napisał/a: |
No i praktycznie nie spotykam tak jadących 30 letnich aut.
|
Bartosz Zaród napisał/a: |
praca biegłego w PL opiera się głównie na wróżeniu z fusów, analizie różnych przypadków i wnioskach podsumowujących: biegły nie może wykluczyć że pojazd poruszał się z prędkością od x do y - analiza na podstawie materiału w aktach czyli nierzetelnie zgromadzonych materiałach szczątkowych bez badań własnych. |
Bartosz Zaród napisał/a: |
1. Odnosimy się do filmiku - z którego nie wynika żeby prędkość była główną przyczyną tych wypadków - mimo podsumowania Wojtka, |
Bartosz Zaród napisał/a: |
3. Na filmiku jest WIELE starych pojazdów co do których obowiązują przepisy z DNIA ICH PIERWSZEJ REJESTRACJI. A co za tym idzie np dane techniczne dotyczące drogi zatrzymania/hamowania itp. |
Cytat: |
Ciągle przyczyną większości wypadków jest niedostosowanie prędkości do panujących warunków, albo przekraczanie dozwolonej prędkości. |
Adam Frajtak napisał/a: |
Wojtek żeby pozostać w rosyjskiej konwencji, życzę miłego oglądania i dobrego dnia |
Wojtek Filip napisał/a: | ||
No i mnie rozczarowałeś Prawie 2 minuty żeby wyprzedzić byle audicę M5tką ? Może tych koni za mało było, albo coś? 8) |
Wojtek Filip napisał/a: | ||
udowadniać, że moje pierwsze zdanie jest nieprawdziwe - oglądnie to więcej osób, mam nadzieję, a przez to możliwa będzie szersza refleksja.
|
Adam Frajtak napisał/a: |
Na sportowo to trzeba się ścigać z kimś kto ma szanse |
martin napisał/a: | ||
Na mokrej nawierzchni.... Lekko tendencyjne. |
Tomek Kalbarczyk napisał/a: |
/.../Wystarczy zebrać określoną ilość podpisów i rozpocząć inicjatywę obywatelską /.../ |
Jarek Andrzejewski napisał/a: |
czasem nie wystarczy, ale próbować można... |
Jarek Andrzejewski napisał/a: |
No i chyba nie czułbym się "mniej skrępowany" przy tej prędkości |
Lukciu napisał/a: |
Osobiście wolę żyć mniej bezpiecznie ale swobodniej. |
Adam Frajtak napisał/a: |
na bezpieczeństwo wpływa stan dróg i jakość ich oznaczenia oraz ilośc autostrad |
Cytat: |
Czarne odcinki, czyli fragmenty tras na których dochodzi do największej liczby poważnych wypadków, stanowią - uwaga - prawie 70 procent wszystkich dróg krajowych. Pozostałe odcinki są czerwone, czyli również bardzo niebezpieczne. |