Stopień nurkowy: -)
Stopień instruktorski: OWSDI, MSDT Pomógł: 24 razy Wiek: 55 Dołączył: 02 Lut 2006 Posty: 1577 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2011, 06:09
Też na to wpadłem bo mam sporą kolekcję tego dobra ale bity bez możliwości ich zablokowania w oprawce tylko frustrują zamiast pracować. No i jak to przechowywać w kieszeni skafandra? W małym puzderku No i mamy bity kwadratowe i sześciokątne, rozmiary calowe... otwór byłby tylko do tego.
Stopień nurkowy: T1
Ilość nurkowań rocznie: 60
Ubezpieczenie: DAN Silver Sport Pomógł: 39 razy Wiek: 49 Dołączył: 31 Gru 2010 Posty: 2408 Skąd: Józefów k. W-wy
Wysłany: 19-03-2011, 06:41
Czego nie ma w tej ostatniej wersji (poza otwieraczem do piwa), bo już się pogubiłem?
Stopień nurkowy: CACIB Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 294 Skąd: Białystok
Wysłany: 19-03-2011, 07:08
TomS napisał/a:
Też na to wpadłem bo mam sporą kolekcję tego dobra ale bity bez możliwości ich zablokowania w oprawce tylko frustrują zamiast pracować.
Myślę że może się on przydać w przypadku mocno dokręconych zaślepek na pierwszym stopniu, takie przedłużenie klucza bitem typu hex pozwoli odkręcić zaślepkę, podejrzewam że hexy które są w kluczu w przypadku mocno dokręconych zaślepek mogą deformować zaślepki bo nie będzie to idealnie spasowane.
TomS napisał/a:
No i jak to przechowywać w kieszeni skafandra?
Zapewne większość myśli o tym kluczu jako nadwodnym zabieranym nad wodę, więc małe puzderko z bitami w skrzynce = lżejsza skrzynka a możliwości ratowania sytuacji pozostają.
No tak, w sumie można mieć w skrzynce śrubokręt na bity......
Stopień nurkowy: GUE T2+, Cave
Ilość nurkowań rocznie: 365
Stopień instruktorski: emeryt :)
Ubezpieczenie: DAN/PROGLD
Oznaczenie stage: WAF Pomógł: 125 razy Wiek: 55 Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 11932 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2011, 13:09
slawek napisał/a:
Myślę że może się on przydać w przypadku mocno dokręconych zaślepek na pierwszym stopniu, takie przedłużenie klucza bitem typu hex pozwoli odkręcić zaślepkę, podejrzewam że hexy które są w kluczu w przypadku mocno dokręconych zaślepek mogą deformować zaślepki bo nie będzie to idealnie spasowane.
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zadbanie o swój sprzęt przed wyjazdem na nurkowanie. Wszystkie zaślepki i węże powinny być lekko dokręcone - zdecydowanie lepiej sprawdzić to dużym, pewnym narzędziem w domu. Klucz do działań awaryjnych może okazać się niewystarczający.
Pozdrawiam,
Wojtek
_________________ Bądź dobrej myśli, bo po co być złej ?
S. Lem
Stopień nurkowy: -)
Stopień instruktorski: OWSDI, MSDT Pomógł: 24 razy Wiek: 55 Dołączył: 02 Lut 2006 Posty: 1577 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-03-2011, 22:05
Oczkowe 12k są mi potrzebne (10 i 13) ponieważ w potencjalnym miejscu pracy jest mało miejsca na ruch klucza. Klucz "ratunkowy" ma działać szybko bo awaria z zapasem czasowym to nie awaria Póki co zostawiam i spróbuję zniszczyć. Jak się zedrą na pierwszej lub drugiej śrubie to zmienię, jak nie to raczej nie. To wersja dla mnie i dobieram do swoich potrzeb
Jeśli sobie zażyczysz, dostaniesz taki z oczkiem 6k, nie ma problemu.
Wiek: 47 Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 13 Skąd: Poznań
Wysłany: 22-03-2011, 09:46
Tomku jakiej grubosci beda klucze ? bo gdzies mi to umknelo
z tych wszystkich wersji jak zwykle to co robisz pod siebie wychodzi jako optymalne rozwiazanie przynajmniej dla mnie
po za tym ze ja bede jednak chcial oczkowe 6K
Stopień nurkowy: -)
Stopień instruktorski: OWSDI, MSDT Pomógł: 24 razy Wiek: 55 Dołączył: 02 Lut 2006 Posty: 1577 Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-04-2011, 14:03
Niestety okazało się, że klucze muszę przeprojektowć.
Kilka poprawek małych kilka dużych zależnie od klucza i funkcji.
W skrócie sprawy mają się tak:
1. Wypustki, które miały służyć do obsługi gniazd ampulowych (zaślepki itp) zupełnie się nie sprawdziły, materiał jest do tego celu za miękki.
2. "Dodatek DIN" także sie nie sprawdził i to w swej podstawowej kwestii - wykręcania (pestki).
3. Zarówno "dodatek din" jak i "inflatorowy" bardzo upośledzają normalną pracę kluczem jak i jego przechowywanie w kieszeni.
4. Wskutek powyższych problemów wprowadzam w miejsce otworów kwadratowych otwór sześciokątny 1/4 cala do standardowych "bitów".
Da to możliwość zastosowania zarówno bitów ampulowych jak i wkrętaków. Zestawik bitów ampulowych 5, 6 i 8 mm firmy Lux-tools w markecie budowlanym kosztuje około 10 zł.
5. Klucz pazurkowy do odkręcania pokrywy suchej komory pierwszego stopnia Apeks podczas umiejętnego zastosowania dzaiła bez problemu.
Jednak po pierwsze wymaga sporego ramienia do pewnego manipulowania a po drugie "okoliczne klucze" bardzo mu przeszkadzają (uwierają w dłoń).
W związku z tym będę go proponował jako niezależny lub w połączeniu "bezpiecznym" użytkowo.
6. Klucze oczkowe działają świetnie nawet w wersji "gwiazdka 12" i nie wymagają "wzmocnienia" przerabianiem ich na 6-kąt.
7. Króciec inflatora Halcyon ma rozmiar 12, 7mm a DTD 12,0mm - zatem będą oba klucze (metryczny i calowy).
8. Kły do wykręcania zaworu dodawczego inflatora działają bez kłopotu. Jednak nie miałem możliwości sprawdzić tego na zaworze "zapieczonym" i tym samym sprawdzenia ich "zniszczeniowo" w relacji do przedmiotu. Próby w "przeszkodzie nieustępliwej" (imadło) wykazały dość dużą odporność na pogięcie i decyzję o pozostawieniu ich w zestawie.
9. "Obszar moneta" mający służyć do wykręcania pokrywy baterii w komputerkach wymaga dość specyficznego zaszlifowania aby działał skutecznie i co ważne nie niszcząc pokrywki. Ja nie mam możliwości takiego szlifowania i dlatego ten "klucz" nie będzie zawarty w LSD. Nadal trzeba będzie mieć ze sobą monetę
10. Szerokość klucza LSD-Max jest za duża do wygodnego operowania. Także jego "dwustronność" jest błędem. Klucz musi być z jednej strony prosty aby nie uwierał w dłoń. Taki też będzie jeden z priorytetów projektu.
11. Jest też seria drobnych poprawek, o których szkoda pisać głównie kwestie rozmiarowe.
Finalnie tylko dwa wykroje mógłbym proponować do dalszych testów bez poprawek (jedna z części LSDuo i klucz wykonany na zamówienie w ilości 1 szt).
Oznacza to, że wszelkie ustalenia wykrojów muszę uznać za nieważne i zabieram się do dalszej pracy, której wyniki wkrótce przedstawię.
Tym samym każdą / każdego z Was poproszę o ponowną decyzję nie/tak/ile sztuk.
Stopień nurkowy: -)
Stopień instruktorski: OWSDI, MSDT Pomógł: 24 razy Wiek: 55 Dołączył: 02 Lut 2006 Posty: 1577 Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-04-2011, 00:39
Obiecane, poprawione klucze.
Opis:
A
Klucz podstawowy, zawiera:
- oczkowy 10 mm
- płaski 14 mm (węże od strony 1-go stopnia)
- hex 1/4" (klasyczne bity, mogą być ampule, torxy, wkrętaki itd.)
- płaski 15 mm (węże od strony 1-go stopnia, żadko)
- płaski 17 mm, częściowo domknięty; wąż wchodzi na ewentualny wcisk ale wzrasta siła pracy (węże od strony 2-go stopnia)
- otworek fi 3,2 mm do linki
- otwieracz do Coliwa
- oczkowy 13 mm (nakrętka obręczy twina)
B
Klucz podstawowy ale opcjonalny, zawiera:
- (ng) wykręcacz nakrętki gałki zaworu
- (wz) otwory kwadratowe do wrzecionka zaworu (wcześniej była szczelina - klucz do szekli ale nie wzbudziła mojego entuzjazmu...)(są dwa bo być może jeden będzie ciaśniejszy do wrzecionka nieco sfatygowanego..?)
- hex 1/4" (można jeden bit obsługiwać dwoma blachami dla zwiększenia efektu)
- oczkowy 13 mm (do blokowania tej drugiej nakrętki obręczy twina)
- otworek fi 3,2 mm do linki (w identycznym położeniu jak w kluczu A)
- (rp) "śrubokręt" do regulacji pracy 2-go stopnia Apeks od strony węża.
- płaski 11/16" (~17,5mm) do przytrzymania drugiego stopnia Apeks i do węży od strony 1-go stopnia jeśli są anglosaskie
C
Klucz do obsługi zaworu dodawczego inflatora, zawiera:
- (inf) kły do wykręcenia zaworu z korpusu
- oczkowy 1/2" (~12,7 mm) do calowego króćca inflatora (np. Halcyon)
- hex 1/4" do rozebrania zaworu wewnątrz (np. Halcyon)
- (ps) popychacz do pierścienia Siegera do rozebrania zaworu DTD
- oczkowy 12 mm do metrycznego króćca inflatora (np. DTD)
D
Klucz do 1-go stopnia Apeks, zawiera:
- oczkowy 3/4" (~19,05 mm) do odkręcenia strzemiączka INT
- hex 1/4" do bitów (zaślepki, filtr itp)
- pazurkowy do pokrywy suchej komory
Przygotowane do pracy:
A - 32 zł
B - 35 zł
C - 35 zł
D - 50 zł
A nie dało by rady w wersji A umieścić jeszcze klucza do odkręcania pokrętła zaworu?
Gdzieś na szczycie wypustek pomiędzy kluczami płaskimi na przykład?
Mam poważne wątpliwości co do użyteczności klucza hakowego do Apeksa. Zwykle aby rozebrać 1 stopień potrzebne są porządne klucze z okrągłym bolcem - siła potrzebna do odkręcenia czasem jest potrzebna duża. Ponadto w zasadzie klucze takie potrzebne są dwa o różnej długości bolców aby przytrzymać drugim kluczem korpus bo inaczej to on się odkręci zamiast nakrętki suchej komory. Obawiam się, że takim kluczem docinanym z blachy to można tylko automat uszkodzić zrywając otwór na klucz hakowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum