Forum Dive Trek Group

Zastanów się zanim coś napiszesz - ktoś może to przeczytać...

 

 


"  Strona główna "  FAQ "  Szukaj "  Użytkownicy "  Grupy "  Statystyki "  Rejestracja "  Zaloguj "  Album

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Bezpiecznie na nurkowanie i nie tylko
Autor Wiadomość
Wojtek A. Filip Płeć:Mężczyzna
Site Admin
Autor Programu Świadome Nurkowanie


Stopień nurkowy: GUE T2+, Cave
Ilość nurkowań rocznie: 365
Stopień instruktorski: emeryt :)
Ubezpieczenie: DAN/PROGLD
Oznaczenie stage: WAF
Pomógł: 125 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 11932
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 04-01-2013, 11:28   Bezpiecznie na nurkowanie i nie tylko Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Ciągle przyczyną większości wypadków jest niedostosowanie prędkości do panujących warunków, albo przekraczanie dozwolonej prędkości.

Poniżej zestawienie filmów z sytuacji wypadkowych. Pochodzą one głównie zza naszej wschodniej granicy, co nie zmienia faktu, że pokazane sytuacje zdarzyć się mogą niemal wszędzie.
Warto poświęcić czas na oglądnięcie tego zestawienia i wyciągnięcie wniosków, które mam nadzieję pozwolą na bezpieczniejsze poruszanie się po drogach.

To, że staram się jeździć bezpiecznie, niestety nie oznacza, że jestem bezpieczny na drodze - uczmy się przewidywać - bywa, że zaskakiwani jesteśmy w zdawać by się mogło bezpiecznych miejscach (np. 37:40"). Zerknijcie też jak nieobliczalni mogą być pijani (i nie tylko) przechodnie.




Bezpiecznej jazdy,
Wojtek

_________________
Bądź dobrej myśli, bo po co być złej Smile ?
S. Lem
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
   
Jarek Andrzejewski Płeć:Mężczyzna
Jarek Andrzejewski


Stopień nurkowy: AdvEAN
Ilość nurkowań rocznie: 41
Oznaczenie stage: PTJA
Pomógł: 51 razy
Wiek: 53
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 2707
Skąd: Łódź
PostWysłany: 04-01-2013, 12:15    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Świetny zbiorek.

Większość przypadków to po prostu skutki jazdy z szybkością zdecydowanie powyżej umiejętności, ale np. żeby uniknąć wypadku w 4:11 wystarczyło nie "wisieć na d*" poprzednikowi

To co mnie (nomen omen Smile ) uderzyło: mało kto się zatrzymywał po kolizji, nawet jej uczestnicy jechali dalej.
W 55:12 jest fajna scenka dla nie lubiących "korkoomijaczy".
W 59:07 jest potwierdzenie zasady, żeby najpierw zabezpieczyć auto, zanim podejmie się jakąś akcję.
1:03:26 - jak się ścigasz katamaranem z jednośladem, to pamiętaj, żeś szerszy Smile
1:04:17 - jedyne w swoim rodzaju, podobnie jak 1:08:42
1:07:54 - nie oszczędzajmy na myciu szyb...
1:09:16 - typowy błąd skręcających w prawo

_________________
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
   
Wojtek A. Filip Płeć:Mężczyzna
Site Admin
Autor Programu Świadome Nurkowanie


Stopień nurkowy: GUE T2+, Cave
Ilość nurkowań rocznie: 365
Stopień instruktorski: emeryt :)
Ubezpieczenie: DAN/PROGLD
Oznaczenie stage: WAF
Pomógł: 125 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 11932
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 04-01-2013, 14:40    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Mnie włosy stanęły dęba przy kobiecie ciągnącej na sankach dziecko przez oblodzoną drogę. Kompletnie brak zainteresowania małym pasażerem, który w pewnym momencie spadł - niemal na środku jezdni - szczęśliwie nadjeżdżający z naprzeciwka kierowca zaczął hamować odpowiednio wcześnie.

Od pewnego czasu zastanawiają mnie liczne protesty mające wyrazić niechęć do zwiększonej ilości fotoradarów mających się pojawić na naszych drogach.
Czy to aby nie jest tak, że wystarczy jechać wolniej i takie radary możemy całkowicie ignorować scratch ?

_________________
Bądź dobrej myśli, bo po co być złej Smile ?
S. Lem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
   
Jarek Andrzejewski Płeć:Mężczyzna
Jarek Andrzejewski


Stopień nurkowy: AdvEAN
Ilość nurkowań rocznie: 41
Oznaczenie stage: PTJA
Pomógł: 51 razy
Wiek: 53
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 2707
Skąd: Łódź
PostWysłany: 04-01-2013, 15:18    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Wojtek Filip napisał/a:
Od pewnego czasu zastanawiają mnie liczne protesty mające wyrazić niechęć do zwiększonej ilości fotoradarów mających się pojawić na naszych drogach.
Czy to aby nie jest tak, że wystarczy jechać wolniej i takie radary możemy całkowicie ignorować scratch ?


prędkość nie zabija sama z siebie i chyba jest drobna różnica (dla człowieka, bo nie dla fotoradaru) czy na drodze jest ubity śnieg czy środek słonecznego lata...
Dlatego też uważam FR za "pójście na łatwiznę", a jeśli weźmie się pod uwagę zaplanowanie wpływów z FR w budżecie państwa i przykłady gmin, które je stosowały, to trzeba dużo dobrej woli, żeby wierzyć, że celem jest zapewnienie bezpieczeństwa...

Warto przypomnieć też opinię jednego z popularnych polityków na temat FR Smile

_________________
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
   
Wojtek A. Filip Płeć:Mężczyzna
Site Admin
Autor Programu Świadome Nurkowanie


Stopień nurkowy: GUE T2+, Cave
Ilość nurkowań rocznie: 365
Stopień instruktorski: emeryt :)
Ubezpieczenie: DAN/PROGLD
Oznaczenie stage: WAF
Pomógł: 125 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 11932
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 04-01-2013, 15:55    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Jarek,
Czy jeżeli jedziesz przez jakąś wioskę, i masz ograniczenie do 50km/h, a przy szkole dodatkowo zwolnisz do 40 - to zasilisz jakiś budżet gminy?
Kto płaci mandaty w związku z ustawionymi fotoradarami - kierowcy jeżdżący bezpiecznie, czy może "specjaliści", którzy wiedzą co robią i grzeją ile się da, bo przecież są najlepsi? Bezwładność FR to 10km/h - co daje możliwość zwiększenia prędkości, ale to pewnie za mało scratch ? Z jaką prędkością taki wiejski sportowiec chciałby przelatywać przez okoliczne skrzyżowania?


Patrzę na to tak: jestem kierowcą, nie chcę nikogo zabić, byłoby super gdyby inni kierowcy myśleli tak samo. Są ograniczenia prędkości - staram się do nich stosować (święty nie jestem Embarassed ) w terenie zabudowanym nie przekraczam 50km/h, a jeżeli ruch pieszych jest duży to zwalniam jeszcze bardziej - przecież mogą chcieć wejść na przejście, a ja wolę wyhamować w porę.

Faktem jest, że ustawienie niektórych znaków ograniczających prędkość jest co najmniej dyskusyjne, ale nie stanowi problemu, dla kogoś, kogo celem jest bezpiecznie dojechać do celu ,a nie rozwinąć jak największą prędkość i wkurzać się dlaczego reszta jedzie tak wolno... Smile

W którym miejscu jest tu mowa o jakiś wpływach?
Wbrew temu co opowiada gość na filmie, drogi w kraju mamy coraz lepsze (wiem, bo po nich jeżdżę, a nie nad nimi latam Wink ).
No... chyba, że mamy znowu układ my i oni. Nas nic nie interesuje bo płacimy podatki, więc wymagamy bezdyskusyjnie wszystkiego, a oni powinni wymienić wszystkie drogi na autostrady w najbliższą sobotę Wink .



PS.
Jestem kompletnie apolityczny. Kiedy wróciłem do PL, ktoś kazał mi posłuchać kogoś w radio i powiedział, że to nasz prezydent. Byłem przekonany, że żartuje i... nie żartował. Mojej apolityczności nie zamierzam zmieniać.

_________________
Bądź dobrej myśli, bo po co być złej Smile ?
S. Lem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
   
Jarek Andrzejewski Płeć:Mężczyzna
Jarek Andrzejewski


Stopień nurkowy: AdvEAN
Ilość nurkowań rocznie: 41
Oznaczenie stage: PTJA
Pomógł: 51 razy
Wiek: 53
Dołączył: 08 Paź 2011
Posty: 2707
Skąd: Łódź
PostWysłany: 04-01-2013, 16:12    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Wojtek Filip napisał/a:
Jarek,
Czy jeżeli jedziesz przez jakąś wioskę, i masz ograniczenie do 50km/h, a przy szkole dodatkowo zwolnisz do 40 - to zasilisz jakiś budżet gminy?


rzeczywiście, nie, ale zwolnię i bez FR

Wojtek Filip napisał/a:
Kto płaci mandaty w związku z ustawionymi fotoradarami - kierowcy jeżdżący bezpiecznie, czy może "specjaliści", którzy wiedzą co robią i grzeją ile się da, bo przecież są najlepsi?


nie mogę nie przyznać Ci racji. Raz mi FR błysnął i to w Człuchowie bodajże (a nie mam yanosika, CB i antyradarów), ale bezmandatowo, czyli zapewne przekroczenie było "wagi lekkiej".

Wojtek Filip napisał/a:
Z jaką prędkością taki wiejski sportowiec chciałby przelatywać przez okoliczne skrzyżowania?


ja w "przelatywaniu" widzę raczej inne problemy powodujące wypadki i kolizje niż prędkość:
- przelatywanie nie na zielonym
- przelatywanie na wprost pasem przeznaczonym do skrętu
- przelatywanie obok pojazdów, które zatrzymały się, bo miały powód (np. czerwone światło, pieszego albo choćby psa)

Wojtek Filip napisał/a:
/.../w terenie zabudowanym nie przekraczam 50km/h, a jeżeli ruch pieszych jest duży to zwalniam jeszcze bardziej


hmmm, mi się zdarza np. po Wisłostradzie jeździć szybciej, więc szczerze podziwiam Smile

Wątki polistyczne już dalej pominę, bo już tylko na nas dwóch przypadają pewnie ze trzy poglądy, a jak się jeszcze ktoś dołączy... Smile

_________________
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
   
Wojtek A. Filip Płeć:Mężczyzna
Site Admin
Autor Programu Świadome Nurkowanie


Stopień nurkowy: GUE T2+, Cave
Ilość nurkowań rocznie: 365
Stopień instruktorski: emeryt :)
Ubezpieczenie: DAN/PROGLD
Oznaczenie stage: WAF
Pomógł: 125 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 11932
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 04-01-2013, 16:29    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Jarek Andrzejewski napisał/a:
- przelatywanie nie na zielonym
- przelatywanie na wprost pasem przeznaczonym do skrętu
- przelatywanie obok pojazdów, które zatrzymały się, bo miały powód (np. czerwone światło, pieszego albo choćby psa)

Aż chciałbym dopisać kilka przykładów pokrywających to co napisałeś, odkąd zamieszkałem w Warszawie uczestnictwo w ruchu drogowym nabrało całkowicie nowego wymiaru.
W pełni się z Tobą zgadzam.

Jarek Andrzejewski napisał/a:
hmmm, mi się zdarza np. po Wisłostradzie jeździć szybciej, więc szczerze podziwiam

Tu proponuję doświadczenie.
Ponad rok temu wymyśliłem, że będę jeździł z maksymalną prędkością wynoszącą 2tys. obr/min .
Trochę policzyłem. "Straty" w czasie dojazdu na odcinkach w PL są całkowicie pomijalne (i tak, jak zauważyłeś w innym wątku, trzeba się zatrzymać na kawę czy oglądanie okoliczności przyrody Smile ). Całkiem przy okazji zauważyłem różnica w spalaniu pomiędzy 140km/h, a 100km/h jest.

...ale najfajniejsze jest to, że teraz obserwuję ruch z innej perspektywy i dla samej tej obserwacji warto spróbować salut .
Jarek Andrzejewski napisał/a:
Wątki polistyczne już dalej pominę

Gracias Senor.

_________________
Bądź dobrej myśli, bo po co być złej Smile ?
S. Lem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
   
Adam Frajtak Płeć:Mężczyzna
GUE PSAI TMX FULL CAVE


Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN
Pomógł: 11 razy
Wiek: 53
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 2601
Skąd: Śląsk
PostWysłany: 04-01-2013, 16:36    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Wojtek Filip napisał/a:
Czy to aby nie jest tak, że wystarczy jechać wolniej i takie radary możemy całkowicie ignorować scratch ?

Tak samo jak wystarczy zdelegalizować sprzedaż sprzętu nurkowego, zabronić wykonywania zawodu instruktora nurkowania i nałożyć ograniczenie w nurkowaniu do maks 3 m tylko w ABC i nie dłużej niż 30 sekund. I po problemie wzrost bezpieczeństwa że ho ho!
No i najważniejsze to rozpocząć proces ścigania instruktorów GUE bo wiadomo że ich nauka prowokuje to pokonywania barier a to może być niebezpieczne.

_________________
Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
100953
   
Bartosz Zaród Płeć:Mężczyzna


Stopień nurkowy: AOWD
Wiek: 46
Dołączył: 03 Cze 2010
Posty: 71
Skąd: Kraków
PostWysłany: 04-01-2013, 17:01   Re: Bezpiecznie na nurkowanie i nie tylko Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Wojtek Filip napisał/a:
Ciągle przyczyną większości wypadków jest niedostosowanie prędkości do panujących warunków, albo przekraczanie dozwolonej prędkości.

Wojtku, moim zdaniem nie masz racji. Wypadek/kolizja spowodowany przekroczeniem prędkości jest wtedy jeśli jesteś w stanie wykazać że:
1. ograniczenie jest ustawione prawidłowo,
2. przy dopuszczalnej prędkości do wypadku by nie doszło,
3. ograniczenie prędkości i utrzymanie jej nie spowodowało by większej ilości wypadków/kolizji
4. kierowca miał umiejętności pozwalające mu panować nad pojazdem z prędkością, którą się poruszał,
5. stany pojazdów które uczestniczą w kolizji/wypadku są odpowiednie do poruszania się z prędkościami,
6. Nawierzchnia i inne okoliczności oraz nieprawidłowa obsługa drogi nie spowodowały lub nie przyczyniły się do kolizji.

Niestety ale w przypadku ponad godzinnego filmu który umieściłeś przypadków w których można by powiedzieć że zostały spowodowane przez przekroczenie prędkości jest dość mało żeby nie powiedzieć że mieszczą się na palcach jednaj dłoni ...

Najprostszym wytłumaczeniem wszelkich problemów jest wrzucenie do jednego wora problemów i powiedzenie że to prędkość - sorry ale prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła - zabija gwałtowne jej wytracanie ale jedyną przyczyną rzadko jest przekroczona prędkość.

_________________
"Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
48649
   
Adam Frajtak Płeć:Mężczyzna
GUE PSAI TMX FULL CAVE


Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN
Pomógł: 11 razy
Wiek: 53
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 2601
Skąd: Śląsk
PostWysłany: 04-01-2013, 17:15    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Oglądałem ten film dokładnie i "statystycznie" oceniam że jako powód dominuje:
Zły stan pojazdów ( Łady szacuję ok 30 letnie) Kilka Żyguli szacuje ok 25 lat Ciężarówki Ził od 25 do 50 lat
Katastrofalny stan dróg - Nieodśnieżone, źle odśnieżone z pozostawionymi koleinami,
Wszechogarniający brud - Błoto na ulicach, zabłocone szyby i światła w samochodach ... syff
W kilku przypadkach widać ewidentne chamstwo i wręcz celowe doprowadzanie do stłuczek
Niedziałające światła na skrzyżowaniach
Brak oświetlenia dróg w miastach po zmierzchu
Brak włączonych świateł mijani pomimo trudnych warunków drogowych
Niska dynamika jazdy podczas wykonywanych manewrów na drodze. Trudno dostrzec zbyt dużą prędkość choć kamera może dawać w kilku przypadkach takie złudzenie to po braku uszkodzeń na szybie czy karoseriach można przyjąć że większość zdarzeń mieści się w zakresie 15 - 60 kmh

_________________
Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
100953
   
Adam Frajtak Płeć:Mężczyzna
GUE PSAI TMX FULL CAVE


Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN
Pomógł: 11 razy
Wiek: 53
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 2601
Skąd: Śląsk
PostWysłany: 04-01-2013, 17:21    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Wojtek Filip napisał/a:
Całkiem przy okazji zauważyłem różnica w spalaniu pomiędzy 140km/h, a 100km/h jest.

Wojtek u mnie też wyraźnie więcej spalam jadąc 100 km/h ok 19 l na 100 km w zakresie 120 - 160 14 l/100 km

_________________
Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
100953
   
Wojtek A. Filip Płeć:Mężczyzna
Site Admin
Autor Programu Świadome Nurkowanie


Stopień nurkowy: GUE T2+, Cave
Ilość nurkowań rocznie: 365
Stopień instruktorski: emeryt :)
Ubezpieczenie: DAN/PROGLD
Oznaczenie stage: WAF
Pomógł: 125 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 11932
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 04-01-2013, 17:25    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tak samo jak wystarczy zdelegalizować sprzedaż sprzętu nurkowego, zabronić wykonywania zawodu instruktora nurkowania i nałożyć ograniczenie w nurkowaniu do maks 3 m tylko w ABC i nie dłużej niż 30 sekund. I po problemie wzrost bezpieczeństwa że ho ho!
No i najważniejsze to rozpocząć proces ścigania instruktorów GUE bo wiadomo że ich nauka prowokuje to pokonywania barier a to może być niebezpieczne.

eee... coś przekombinowałeś Smile

Ograniczenia prędkości są mocno zbliżone na całym świecie (wyjątek stanowią tu autostrady) i nie wymyślił ich nikt u nas. Nie trzeba być geniuszem, żeby na placu manewrowym postawić butelkę na patyku rozpędzić się do 50km/h i próbować wyhamować zaczynając 20m przed patykiem, a kończąc 5m przed. Teraz powtórzyć to wszystko przy 70km/h

Moim zdaniem sam decyduję o tym czy jeżdżę szybciej czy wolniej. Nie odczuwam tu ani presji "onych", którzy mi zabraniają, ani wyścigowców, którzy na mnie trąbią, że za wolno.
Najnormalniej cenię sobie swoje życie i uczę się jak o nie dbać.
Zresztą, Adam, jeździsz po US - jak Ci się podoba to, że w terenie zabudowanym, pieszy może tam czuć się uczestnikiem ruchu, a nie celem do ustrzelenie na przejściu?

Robię sobie czasem takie doświadczenie.
Idziemy do parku - jest niedaleko domu. Do przejścia mam jedną niewielką ulicę, ale często jest tam spory ruch. Robimy zwykle zakłady po ilu minutach ktoś się zatrzyma, żeby przepuścić nas na przejściu. Nie liczymy samochodów, tylko minuty! W zasadzie ten kto obstawia, że nikt się nie zatrzyma - niemal zawsze wygrywa.


Nie szanujemy się - to bardzo smutne odkrycie, które powinno być wpisane w nasz kodeks o ruchu drogowym. Najnormalniej mamy gdzieś to, że na tej samej drodze jest jeszcze ktoś inny Sad . My musimy wziąć go pod uwagę nie dlatego, że to normalne, ale dlatego, że ktoś nam karze, a w razie draki trzeba będzie zapłacić mandat.... Wymyślamy wszystko żeby zwalić na kogoś, że dziury, że radary, czy że przechodził żubr, a myśliwy miał obowiązek go złapać, a nie obserwować wiewiórki - a my oczywiście jesteśmy w tym czasie wzorcem absolutnym dla całej reszty. Ewentualne niewłaściwe zachowania na drodze nie są naszą zasługą, tylko tym, że to oni nas do tego zmusili Rolling Eyes .


Wbrew pozorom przykład z nurkowaniem, który podałeś nie jest zły - bardzo dokładnie nas pokazuje. Mając pod sobą toń nic nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić wynik na komputerze. Tak samo jako można zrobić wynik na liczniku mając pod stopą odpowiedni pedał gazu. Tylko że mam w nosie kogoś, kto utopił się sam, bo wymyślił ,że musi głębiej, ale zdecydowanie nie wiem dlaczego Kowalski ma w nosie mnie ustanawiając swój rekord świata na drodze po której jadę, bo ciągle wierzę, że ktoś inny potrafi przeczytać kilka cyferek w białym kółku z czerwonym obramowaniem.

_________________
Bądź dobrej myśli, bo po co być złej Smile ?
S. Lem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
   
Wojtek A. Filip Płeć:Mężczyzna
Site Admin
Autor Programu Świadome Nurkowanie


Stopień nurkowy: GUE T2+, Cave
Ilość nurkowań rocznie: 365
Stopień instruktorski: emeryt :)
Ubezpieczenie: DAN/PROGLD
Oznaczenie stage: WAF
Pomógł: 125 razy
Wiek: 54
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 11932
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 04-01-2013, 17:42    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

No to jeszcze kilka pierwszych z brzegu tematów o przyczynach wypadków.
Przez nadmierną prędkość zawsze rozumiem prędkość niedostosowaną do zastanych warunków. Jadąc autostradą w mocnej śnieżycy mam prawo jechać 140km/h i dodatkowo dostosować prędkość do istniejących warunków, ale mam też głowę na karku i jadę z prędkością adekwatną do tego co widzę na drodze, na której ktoś może sobie nie radzić bo nie jeździł nigdy w śnieżycy, bo źle się czuje, bo nie działają mu wycieraczki - to wszystko traktuję jako warunki konieczne żeby zachować szczególną ostrożność i ograniczyć prędkość.

Przyczyny wypadków:
Przyczyna pierwsza
Pryzczyna druga
Przyczyna trzecia
Przyczyna czwarta
Przyczyna piąta

_________________
Bądź dobrej myśli, bo po co być złej Smile ?
S. Lem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
   
Adam Frajtak Płeć:Mężczyzna
GUE PSAI TMX FULL CAVE


Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN
Pomógł: 11 razy
Wiek: 53
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 2601
Skąd: Śląsk
PostWysłany: 04-01-2013, 17:47    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Wojtek,
W USA faktycznie jeździ się inaczej ale właśnie w tym tkwi problem aby i u nas tak można było. Tam nie ma radarów są za to autostrady lub drogi które są szersze niż nasze autostradki
Tam jest proporcjonalnie więcej nowych i nowoczesnych wielkich bezpiecznych samochodów bo nie ma tam dodatkowego podatku od samochodu "luksusowego" ( czysta hipokryzja bo nie chodzi o luksus tylko bezpieczeństwo) i nie ma akcyzy za dodatki zwiększające bezpieczeństwo jazdy. Wiesz że w naszym kochanym kraju musisz zapłacić akcyzę za kurtyny i za kontrolę trakcji ? ... zresztą za każdy dodatek podnoszący bezpieczeństwo np ksenony.
Wojtek cenię twoje etyczne i pokojowe podejście do świata ale czasem to czysta naiwność
W Polsce nie stawia się radarów tam gdzie niebezpiecznie, w Polsce radary stawia się tam gdzie droga szeroka, bezpieczna i można jechać 85 km/h Mam kilka takich mandatów postaram Ci się podesłać skan. Droga prosta szeroka w szczerym polu prędkość 83 km/h i WIELKIE WYKROCZENIE bo wcześniej jakiś polski bandyta w przebraniu za strażnika miejskiego postawił kamerę zamaskowaną koszem na śmieci tuż za zardzewiałym znakiem z ograniczeniem do 50 km/h
Wojtek bez jaj tu nie chodzi i bezpieczeństwo, to jest polowanie na nasze pieniądze.
polowanie

Radarowi zbóje

UWAGA Tylko dla ludzi o mocnych nerwach

_________________
Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
100953
   
Piotr Spierzak Płeć:Mężczyzna

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 85
PostWysłany: 04-01-2013, 17:55    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Niestety osoby które jadą wolno (czytaj przepisowo) są uważane często u nas w kraju za beznadziejnych kierowców. Mimo, że często są to niedzieli kierowcy którzy po prostu się boją na drodze, co nie jest dobre, to coraz częściej są to osoby które chcą spokojnie, płynnie i bezpiecznie dojechać do celu. Ten drugi poziom osiąga się jazdą, jazdą i jeszcze raz jazdą, podczas której można zobaczyć czym to grozi lub samemu doświadczyć. Niestety, przynajmniej ja odnoszę takie wrażenie, że Ci "na wariata" są to właśnie ludzie którzy mało poruszają się samochodem. Patrząc na siebie i biorąc na przykład niektóre osoby z mojej rodziny, mam 5 krotnie większe prawdopodobieństwo wypadku, bo tyle razy więcej kilometrów przejeżdżam rocznie i chce to robić bezpiecznie. Na drodze nie jesteśmy sami, zawsze się ktoś może zagapić (nawet my sami) i na tym się cierpi im wyżej wskazówka kilometrów, pomijam jazdę zderzak w zderzak która mnie bardzo irytuje. Jeśli ktoś chce pojeździć szybciej to dobrze jeśli zrobi to tam gdzie ma pewność, że wpływ innych osób jest bliski zeru. Nikt z nas święty nie jest ale warto wszystko robić z głową.

A teraz eksperyment, spróbujcie zrobić nawet dłuższą trasę (np. tą samą 300km) spiesząc się i nie. Zysk będzie mniej więcej taki jak szybki postój na kawę (parę min). Moim zdaniem nie warte jest to ryzyka jakie się ponosi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 5 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Oznacz temat jako nieczytany

Skocz do:  

Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group

Akagahara style created by NashT.