Stopień nurkowy: GUE T2+, Cave
Ilość nurkowań rocznie: 365
Stopień instruktorski: emeryt :)
Ubezpieczenie: DAN/PROGLD
Oznaczenie stage: WAF Pomógł: 125 razy Wiek: 54 Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 11932 Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2013, 11:30
Adam, Bartosz,
Mój film ma znaczenie drugorzędne - przecież chodziło o pokazanie wypadków, które mogą się zdarzyć i zainicjowanie dyskusji.
Jeżeli macie sporo czasu, możecie wyciągnąć z niego wszystkie sceny, pokazujące, że akurat te nie miały nic wspólnego z nadmierną prędkością - i przedstawić powody wypadków, albo udowadniać, że moje pierwsze zdanie jest nieprawdziwe - oglądnie to więcej osób, mam nadzieję, a przez to możliwa będzie szersza refleksja.
Zgodnie z wszystkimi informacjami jakie znalazłem w sieci, o których słyszę w radio czy wreszcie wynikających z własnych obserwacji napisałem, że:
Cytat:
Ciągle przyczyną większości wypadków jest niedostosowanie prędkości do panujących warunków, albo przekraczanie dozwolonej prędkości.
Zdania nie zmieniłem, natomiast sam nie widzę potrzeby wklejania kolejnych filmików na których bardzo wyraźnie będzie widać kierowców przekraczających dozwoloną prędkość i kończących "nieumiejętnym hamowaniem" .
_________________ Bądź dobrej myśli, bo po co być złej ?
S. Lem
Stopień nurkowy: GUE T2+, Cave
Ilość nurkowań rocznie: 365
Stopień instruktorski: emeryt :)
Ubezpieczenie: DAN/PROGLD
Oznaczenie stage: WAF Pomógł: 125 razy Wiek: 54 Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 11932 Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2013, 11:41
Adam Frajtak napisał/a:
Wojtek żeby pozostać w rosyjskiej konwencji, życzę miłego oglądania i dobrego dnia
No i mnie rozczarowałeś
Prawie 2 minuty żeby wyprzedzić byle audicę M5tką ?
Może tych koni za mało było, albo coś? 8)
_________________ Bądź dobrej myśli, bo po co być złej ?
S. Lem
Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 2601 Skąd: Śląsk
Wysłany: 06-01-2013, 11:44
Wojtek Filip napisał/a:
Adam Frajtak napisał/a:
Wojtek żeby pozostać w rosyjskiej konwencji, życzę miłego oglądania i dobrego dnia
No i mnie rozczarowałeś
Prawie 2 minuty żeby wyprzedzić byle audicę M5tką ?
Może tych koni za mało było, albo coś? 8)
eeetam Wojtek nie chodziło mi o sport tylko o poparcie Twojej tezy, zobacz tylko dwóch kierowców dostosowuje prędkość do możliwości drogowych i swoich pojazdów reszta uparcie prowokuje do kolizji
_________________ Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Stopień nurkowy: AOWD
Wiek: 46 Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 71 Skąd: Kraków
Wysłany: 06-01-2013, 12:00
Wojtek Filip napisał/a:
udowadniać, że moje pierwsze zdanie jest nieprawdziwe - oglądnie to więcej osób, mam nadzieję, a przez to możliwa będzie szersza refleksja.
Cytat:
Ciągle przyczyną większości wypadków jest niedostosowanie prędkości do panujących warunków, albo przekraczanie dozwolonej prędkości.
Wojtku, nie sposób sprzeczać się z Twoim zdaniem podobnie jak nie sposób sprzeczać się z tym że woda jest przyczyną utonięć - też nie możesz udowodnić że tak nie jest mimo iż uczysz bezpiecznego nurkowania.
To tak jak ja bym Ci zarzucał że zamiast unikać problemu i poświęceniu się żeby tworzyć tunele powietrzne w wodzie i w nich bezpiecznie wchodząc podziwiać świat bez zagrożenia dcsami i innymi skupiasz się na pokonaniu wody własnym ciałem.
Tak ja zajmujący się bezpośrednio kwestiami związanymi z wypadkami od wielu lat twierdzę że POMIMO ZACHOWANIA wszelkich obowiązujących prawem wytycznych i tak możemy na drodze zginąć mimo że nie popełnimy żadnego błędu. Przedstawiłeś konkretny filmik i twierdzenie a my jedynie podajemy argumenty mające na celu bardziej holistyczne spojrzenie na problem.
Zmniejszenie prędkości nie jest gwarantem uniknięcia wypadku.
Możemy omawiać konkretny przypadek ale całość i setki zdarzeń nie są do omówienia w jednym temacie.
Czasem dobrze wiedzieć o tym co nam może pomóc a co może zaszkodzić, jak odpowiednio dobrany sprzęt może nam pomóc w celu uniknięcia wypadku - podobnie jak w nurkowaniu - prawidłowa procedura, wyuczone nawyki, bezustanne ćwiczenia - pomagają nam uniknąć zdarzenia tak i na drodze uczestnicząc w ruchu winniśmy ćwiczyć i optymalizować sprzęt celem uniknięcia zdarzenia - często zapominamy o tym że to właśnie na drodze mamy dużo większe prawdopodobieństwo zakończenia naszej nurkowej kariery niż w wodzie ... ale nic z tym nie robimy
_________________ "Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej."
Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 2601 Skąd: Śląsk
Wysłany: 06-01-2013, 12:11
Bartek,
W sumie nie ma co się sprzeczać o tym kto ma rację świadczą fakty.
W Polsce została podniesiona prędkość z 130 do 140 km/h i ze 110 na 120 km/h
W Polsce udało się wprowadzić limit tolerancji prędkości +10 km/h
Właśnie zostaje wprowadzone kolejne zmiany, minn rowerzyści wracają na swoje miejsce, nie będą mieli pierwszeństwa przed samochodami. Może też zostanie wreszcie rozpoczęty demontaż radarów kliken
_________________ Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Stopień nurkowy: AOWD Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 409 Skąd: Kielce
Wysłany: 06-01-2013, 14:24
Widzę temat trochę inaczej:
Policja przyjeżdżając na miejsce wypadku musi odnotować co było jego przyczyną. Jeśli przyczyna wypadku nie jest oczywista określa się ją jako 'Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu'. W statystykach z jakiegoś powodu nie ma rubryki 'inne' czy też 'nie wiem, nie jestem ekspertem'. Potem dane są analizowane przez tęgie umysły i wychodzi że najczęstszą i główną przyczyną wypadków jest właśnie owo magiczne 'Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu'. Potem jest prościej, wszakże to matematyka - zmniejszając wartość największego słupka o połowę ilość wypadków znacznie spadnie. Będzie premia i będzie bezpieczniej. Rozbija się problem na czynniki pierwsze. Dwa czynniki. Wypowiadana jest więc 'wojna' tym którzy jadą z 'niedostosowaną prędkością' (niedostosowanie interpretować należy jako 'nadmierna prędkość'). Druga część dotycząca 'warunków ruchu' jest interpretowana tak, jak jest wygodniej czyli są to po prostu 'warunki pogodowe' (interpretacja pod postacią fatalnego stanu infrastruktury jest niewygodna, zbyt skomplikowana, rozmywa temat, pociąga za sobą koszty, odwleka sukces w czasie - słowem same minusy). Potem jest trick - tworzymy perpetum mobile. Kontraktujemy firmy aby zainstalowały systemy do walki z nadmierna prędkością a za wystawione f-ry zapłacą nam złapani 'piraci' bo przecież po imieniu trzeba ich nazwać. Tylko trzeba jeszcze reszcie społeczeństwa wmówić ze wypadki powodują 'piraci' do spółki z 'pijakami'. Przecież głupota, słaba infrastruktura i pech nie może być przyczyną wypadku - musi być sprawca oraz przyczyna.
Tak dla rozluźnienia - jest nas tyle na świecie że można zmontować filmik pod podparcie dowolnej tezy - prędkość powoduje śmierć czy M5 jest szybsze niż motor lub/i audi RS a w zasadzie jest najszybsze. Kompilacja prawie na pewno nie jest reprezentatywna. Ilość GoPro robi swoje - dla porównania filmiki z seri people are avesome (fajny podkład muzyczny Awolnation - Sail) tu trochę umiejętności fanów dwóch kółek czy motoryzacji podwodnej (underwater motobikes). Traktowanie tych filmów jako rzeczywistość, analizowanie ich i wyciąganie ogólnych wniosków mija się z celem - są to skrajne przypadki.
Stopień nurkowy: PSAI Adv.EAN
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN Silver
Oznaczenie stage: TJK Pomógł: 2 razy Wiek: 51 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 267 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 06-01-2013, 19:30
Jarek Andrzejewski napisał/a:
czasem nie wystarczy, ale próbować można...
He, he dobre.
Nie wiedziałem, że i u nas można mieć białoruskie podejście do demokracji.
Stopień nurkowy: AOWD
Wiek: 46 Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 71 Skąd: Kraków
Wysłany: 07-01-2013, 17:37
Założenie zwolnię - nie będzie wypadku, często bywa złudne.
Żeby nie odchodzić daleko pokażę przykład karambolu do którego doszło na trasie którą mogliście się poruszać a nie w jakiejś odległej Rosji.
Wypadek jest dość skomplikowany ale weźmy pod uwagę jedynie zachowanie kierowcy Iveco który prawie się zatrzymał wpadając w boczny poślizg boczny po użyciu hamulców:
Czy zmniejszenie prędkości pomogło ?
Podsumowanie:
1. Ćwiczymy przy nurkowaniu, będąc samodzielnymi nurkami z uprawnieniami, dbamy o to by umieć odpowiednio się zachować - nie zapominajmy o tym że za kierownicą spędzamy dużo więcej czasu - mimo że jedziemy bezpiecznie, powoli, a jak się coś dzieje się modlimy - nie uchroni to nas przed zdarzeniem - wyćwiczone ciało i przygotowane auto pozwolą nam w niebezpiecznej sytuacji uniknąć śmierci bądź kalectwa.
2. Dbajmy o stan techniczny pojazdów, pamiętajmy o bezpieczeństwie, montujmy prawidłowo bagaż, minimalizujmy ryzyko wybierając bezpieczniejszą drogę.
3. Manewry wykonujmy w sposób zdecydowany - jeśli widzimy czołowo pędzący na siebie dużo większy pojazd - uciekajmy w taki sposób żeby nie zwiększyć niebezpieczeństwa.
4. Jadąc zawsze zapewniajmy sobie wyjście awaryjne - nie siedźmy nikomu na zderzaku, pamiętajmy że zamknięcie oczu i tępe wciśnięcie hamulca przy klepaniu zdrowaśki nie zmieni toru ruchu pojazdu - jeśli jedziemy za ciężarówką a z tyłu widzimy kolejną miejmy duszę na ramieniu, zwalniajmy a jeśli musimy się zatrzymać pozostawmy koła tak ustawione żeby w wyniku najechania w tył wyrzuciło nas na pobocze.
5. wybierajmy bezpieczne pojazdy.
_________________ "Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej."
Stopień nurkowy: nTMX, Cave, GUE FT
Ilość nurkowań rocznie: 60 Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 1040 Skąd: Łódź
Wysłany: 07-01-2013, 21:54
Obiecałem już w tym wątku nie straszyć ale jeśli nie swoimi słowami to chyba nie będzie to duże wykroczenie.
Dla chcących dowiedzieć się ciut więcej niż z mediów poniższy link. Z kraju dobrych dróg i nieprzekupnych ekspertów. Uspokajam obóz przeciwny - to nie jest "opracowanie z tezą". Solidna rzetelna praca naukowa podchodząca do tematu od każdej strony. Dla zachęty pare akapitów, tak jak obiecałem dla każdej ze stron:
"In general, the effects of speed on road safety appear to have become slightly weaker in recent years"
"Furthermore, it will be assumed that drivers base the choice of speed on their perceptions of the costs and benefits of different speeds. These perceptions need not be correct. On the contrary, one of the main points made in the analyses presented in this chapter is that to the extent that driver speed choice is based on incorrect perceptions of the impacts of speed, the choices are not necessarily optimal from a societal point of view even they are optimal from the driver's point of view."
Tutaj link ale chyba za długi więc go ręcznie trzeba skopiować i wkleić gdzie trzeba:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum