Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 2601 Skąd: Śląsk
Wysłany: 14-01-2013, 12:58
Tak się zastanawiam czy gdyby dostosować prędkość do możliwości migawki w fotoradarze to czy dałoby się jeździć w sposób mniej skrępowany ? Czy technicznie da się wyprzedzić migawkę ? Na filmie widać jak bardzo na co dzień nie wykorzystujemy możliwości naszych pojazdów i dróg
_________________ Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Ostatnio zmieniony przez Adam Frajtak dnia 14-01-2013, 13:05, w całości zmieniany 1 raz
Stopień nurkowy: GUE PSAI TMX Cave
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: DAN Pomógł: 11 razy Wiek: 53 Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 2601 Skąd: Śląsk
Wysłany: 14-01-2013, 13:09
Jarek Andrzejewski napisał/a:
No i chyba nie czułbym się "mniej skrępowany" przy tej prędkości
To kwestia zupełnie nieracjonalnego przywiązania do życia
Nieracjonalnego bo w zasadzie wiadomo jak się skończy natomiast zwiększenie jego prędkości daje nam szanse "upchania" w ograniczonym czasie większej ilości życio-zdarzeń
Dlatego stawianie fotoradarów uważam za atak na moje życie
_________________ Instruktor NAUI # 49419 http://www.naui.org
"God is at the bottom of the sea and I dive to find him" Enzo Maiorca
Stopień nurkowy: nTMX, Cave, GUE FT
Ilość nurkowań rocznie: 60 Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 26 Wrz 2011 Posty: 1040 Skąd: Łódź
Wysłany: 15-01-2013, 09:05
Nooo! 12 x trzba na 300 metrach jechać 60 a nie 90km/h. To razem 3,6km! Będziesz później o minutę i pietnaście sekund. Jak biedaku nadrobisz ten czas stracony? Paranoja.
Stopień nurkowy: AOWD Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 409 Skąd: Kielce
Wysłany: 15-01-2013, 12:13
IMHO spadek ilości wypadków jest/będzie jedynie skutkiem ubocznym instalacji dodatkowych fotoradarów. Niby dąży się do poprawy bezpieczeństwa na drogach (mierzalne spadkiem ilości wystawionych mandatów) ale policja kupując dodatkowe fotoradary zakłada że z roku na rok będziemy my użytkownicy dostawać (sic!) ok 35 tysięcy mandatów więcej.
Na logikę - jak będzie z tą poprawą bezpieczeństwa skoro przy fotoradarach ważniejsze jest kto jest właścicielem samochodu niż kto go prowadzi?
Osobiście wolę żyć mniej bezpiecznie ale swobodniej.
Stopień nurkowy: AOWD Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 409 Skąd: Kielce
Wysłany: 15-01-2013, 13:43
Nie jestem aż tak ortodoksyjny. Uważam ze poprawa bezpieczeństwa jest, pod warunkiem że fotoradar jest dobrze oznakowany (czyli widoczny dla 99.9% kierowców), i umieszczony w dobrym miejscu (np. przed przejściami dla pieszych itp).
Co do stanu dróg to pełna zgoda - jest to czynnik znacznie bardziej poprawiający bezpieczeństwo niż jakiś zakaz czy mandat.
Stopień nurkowy: AOWD
Wiek: 46 Dołączył: 03 Cze 2010 Posty: 71 Skąd: Kraków
Wysłany: 17-01-2013, 07:37
Adam Frajtak napisał/a:
na bezpieczeństwo wpływa stan dróg i jakość ich oznaczenia oraz ilośc autostrad
Ale o jakim bezpieczeństwie mówimy jak 1/3 dróg nie nadaje się do użytku ? Jazda po Polskich drogach to loteria a fakt że żyjemy to niebywały zbieg okoliczności ... i kwestia czasu.
Możemy stale używać sloganu że "nie dostosowano prędkości" ale co to zmieni skoro praktycznie nie można wybrać dobrej trasy w naszym kraju żeby czuć się bezpiecznie ?
Cytat:
Czarne odcinki, czyli fragmenty tras na których dochodzi do największej liczby poważnych wypadków, stanowią - uwaga - prawie 70 procent wszystkich dróg krajowych. Pozostałe odcinki są czerwone, czyli również bardzo niebezpieczne.
_________________ "Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum