Forum Dive Trek Group

Zastanów się zanim coś napiszesz - ktoś może to przeczytać...

 

 


"  Strona główna "  FAQ "  Szukaj "  Użytkownicy "  Grupy "  Statystyki "  Rejestracja "  Zaloguj "  Album

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
ECN Systemy Nurkowe czyli dlaczego nie kupie Checkup System
Autor Wiadomość
Konrad Dubiel Płeć:Mężczyzna
złomiarz


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1326
Skąd: Szczecin
PostWysłany: 17-10-2012, 09:31    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Pewnie dla równowagi mam bardzo pozytywne doświadczenia z ECN-em - zamówiony towar dostałem jeszcze zanim zdążyłem za niego zapłacić Smile

_________________
http://www.youtube.com/KonradDubiel
http://www.vimeo.com/user390685
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Marek Cacaj Płeć:Mężczyzna


Stopień nurkowy: Tmx, Cave and Wreck
Stopień instruktorski: IANTD IT, TMX, Cave
Ubezpieczenie: DAN
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 399
Skąd: Szczecin
PostWysłany: 17-10-2012, 15:07    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Ja również mam pozytywne doświadczenia z ECN. Stary ocieplacz ( który wyglądał jak szmata Smile) został wymieniony reklamacyjnie bez żadnych problemów.

_________________
Marek Cacaj
www.born2dive.pl
www.gryfbaltic.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
   
ZielonySmok Płeć:Mężczyzna
Rafał Jackiewicz


Stopień nurkowy: MSD
Ilość nurkowań rocznie: 60
Pomógł: 27 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 986
Skąd: Łódź
PostWysłany: 17-10-2012, 15:46    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Marcel Falkiewicz napisał/a:
A jaki podali argument odmowy?

Moje wrażenia o suchym BARE i ocieplaczu, po 2 latach jego użytkowania, opiszę w osobnym wątku, tak by się nie rozdrabniać. Zastanawiam się też, czy tak samo jest w innych krajach, np. we Francji? - o to spytam się na tamtejszym forum, jak przygotuje sobie zdjęcia i tekst.

Marek Cacaj napisał/a:
Ja również mam pozytywne doświadczenia z ECN. Stary ocieplacz ( który wyglądał jak szmata ) został wymieniony reklamacyjnie bez żadnych problemów.

To mój ocieplacz wygląda zdecydowanie lepiej Smile ale i tak jak by go pierzem obsypać. Ciekawe jaki wpływ kłęby włókniny miały na zamek gazoszczelny?
To ja miałem mniej szczęścia(?). Z pierwszego zgłoszenia (odklejało się wzmocnienie) nie byłem zadowolony - musiałem kupić sobie klej(dostałem zniżkę...). Drugie zgłoszenie dotyczyło ocieplacza - co tu pisać, sami wiecie: wada produkcyjna, a o tym, że tak jest wina producenta dowiedziałem się z forum (mimo, że stronę bare.pl odwiedzałem regularnie). Reszta w osobnym wątku, ale już nic z BARE lub ECN nie kupię. Ja straciłem ocieplacz, oni klienta. Ot, kupiłem bubel. Do tego zapewne w ciągu roku-dwóch będę musiał kupić i suchy i jak to zrobić by ponownie się nie naciąć(jaką firmę wybrać)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
aleXandra Płeć:Kobieta


Stopień nurkowy: NTmx, Full Cave
Ubezpieczenie: DAN
Pomogła: 4 razy
Dołączyła: 22 Lis 2007
Posty: 209
Skąd: Śląsk
PostWysłany: 18-10-2012, 02:46    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

ZielonySmok napisał/a:

To mój ocieplacz wygląda zdecydowanie lepiej Smile ale i tak jak by go pierzem obsypać. Ciekawe jaki wpływ kłęby włókniny miały na zamek gazoszczelny?


O, to tak jak mój. Z tego co słyszałam, to ten typ tak ma. Ja mojego bare przeznaczyłam na ocieplacz letni i mi nie przeszkadza już że się sprał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
ZielonySmok Płeć:Mężczyzna
Rafał Jackiewicz


Stopień nurkowy: MSD
Ilość nurkowań rocznie: 60
Pomógł: 27 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 986
Skąd: Łódź
PostWysłany: 18-10-2012, 09:23    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

aleXandra napisał/a:
Z tego co słyszałam, to ten typ tak ma.

Tak ma, ale zdecydowanie mieć nie powinien. Jest to wada produkcyjna polegająca (jak słyszałem) na braku jakiejś warstwy materiału w ocieplaczu - coś jak z materiałem na poszwę na kołdrę: jak jest kiepska poszwa to pierze wychodzi. Uważaj na zamek, bo u mnie nie dało się zapiąć zamka by nie wciągną włókienek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Marcel Falkiewicz Płeć:Mężczyzna

Stopień nurkowy: Cave I
Ilość nurkowań rocznie: 90
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 19-10-2012, 10:50    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

ZielonySmok napisał/a:
aleXandra napisał/a:
Z tego co słyszałam, to ten typ tak ma.

Tak ma, ale zdecydowanie mieć nie powinien. Jest to wada produkcyjna polegająca (jak słyszałem) na braku jakiejś warstwy materiału w ocieplaczu - coś jak z materiałem na poszwę na kołdrę: jak jest kiepska poszwa to pierze wychodzi. Uważaj na zamek, bo u mnie nie dało się zapiąć zamka by nie wciągną włókienek.


Powiedz ludziom z ECN, że masz kontakt z wieloma posiadaczami tego właśnie ocieplacza, z identyczną wadą, którym ECN uznał reklamację i zapytaj jaki jest powód selektywnego uznawania reklamacji na produkt z wadą fabryczną. Natomiast jeśli nadal będą się wykręcać to proponuję napisać do producenta i przedstawić sytuację, na pewno bardzo szybko postawią ECN do pionu.

O tym, że jest to wada fabryczna dowiedzieliśmy się właśnie od przedstawicielki producenta podczas targów nurkowych. Sama powiedziała, że ocieplacz trzeba wymienić, bo po prostu źle zrobili pierwszą serię i jest to ich wina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
ZielonySmok Płeć:Mężczyzna
Rafał Jackiewicz


Stopień nurkowy: MSD
Ilość nurkowań rocznie: 60
Pomógł: 27 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 986
Skąd: Łódź
PostWysłany: 19-10-2012, 12:43    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Kontaktowałem się z Bare. ECN i BARE chcą dowodu zakupy ocieplacza, a ja nie mam tego papierka. W sierpniu lub wrześniu minęły dwa lata od zakupu suchego i ocieplacza - o czym informowałem ww. firmy. Jakimś cudem znalazłem kartę gwarancyjną od suchego i list przewozowy DHL.

ECN zresztą jak by miał pretensje, że do BARE też napisałem... W ECN usłyszałem też, że wymieniają tylko na gwarancji, lecz mogę napisać specjalną prośbę to może ją rozważą scratch No napisałem, ale widać nie byłem przekonujący.

Z tym, że nie uważam by gwarancja mnie dotyczyła. Nic się nie zepsuło w sprawnym ocieplaczu (inaczej niż w suchym) - ocieplacz był od początku wadliwy! Dlatego po co dowód zakupu - kupiłem suchy, a ocieplacz ukradłem?? Może własnego produktu nie rozpoznają...

Gwarancję rozumiem tak: mam produkt sprawny, ale może nici po jakimś czasie puszczą, coś się zepsuje, zniszczy. Tu producent wypuścił bubel. Do tego nie poinformował np. na swoich stronach o www o tym, że wymieniają wadliwy produkt na sprawny. To zastanawia dlaczego trzeba się dowiadywać np.: z forum o takiej wadzie. Zresztą ECN spytał mi się dlaczego czekałem tak długo z prośbą o wymianę Rolling Eyes

Kupiłem - tak mi polecił instruktor - ten suchy i ocieplacz dwa lata temu, jak zaczynałem na poważnie przygodę z nurkowaniem. Byłem zadowolony, Bare miało dobrą opinię. Czasem tylko wychodziły jakieś informacje o problemach, ale kto by tam słuchał - ja byłem dumnym posiadaczem BARE... Tak... Teraz podszkoliłem się, poznałem ludzi (kto z najbardziej uznanych używa BARE?), opinie, inne suche skafandry. Więc zestawiając tą nowo nabyta wiedzę z tym, że miałem problem z naprawą suchego, utopiłem kasę w g... ocieplacz, suchy wygląda jak worek i neopren przy butach zaraz się podrze, klejenia wyglądają dziwnie, o umieszczeniu zaworów w BARE to już wiele osób pisało - no nie skończę z tym, zostawię coś na osobny wątek.
Do tego jeszcze informacja, że mają kolejny problem z suchym. Uff. To koniec mojej przygody z tymi firmami. Zresztą bez urazy z mojej strony. Mam wielki dystans do takich spraw. Sprzedawcy zyskali pewnie z 400zł (na tyle wyceniam koszt produkcji ocieplacza). Ja zapewne zdążę zniszczyć jeszcze 2-4 suchych w mojej przygodzie z nurkowaniem, a żaden z nich to nie będzie BARE. Znajomym oczywiście też opowiem o moich doświadczeniach.

Słyszeliście zapewne o akcjach wymian części np.: firmy Toyota? Lub moja ostatnia przygoda: pojechałem na przegląd, samochód w górze, wyłączono prąd w całej dzielnicy. Tak sobie siedzę i myślę: ciekawe co teraz zrobią (choć to nie ich wina). Po 20 minutach przychodzi ktoś i proponuje samochód zastępczy. Ponieważ nie lubię jeździć cudzymi autami, to poprosiłem by mnie zawieźli do domu na obiad, a następnie przyjechali po mnie jak włączą prąd. Jako wynagrodzenie "trudów" dostałem stałą zniżkę 15% na części samochodowe. Nie ich wina, ale można załatwić sprawę?

Zastanawiające jest tylko, że tak długo można w taki sposób prowadzić firmę? W branży informatycznej to by nie przeszło. Zresztą nie tylko w niej. Natomiast mam przekonanie, że na branżę nurkową to trzeba bardzo uważać. Moja czarna lista się powiększa. Zresztą lista firm solidnych też, a 50% takich kontaktów złapałem poprzez to forum.

Dlatego dla mnie temat wadliwego ocieplacza BARE zamknięty. Opisze w osobnym wątku nie przygody z ECN i BARE, tylko moje spostrzeżenia po dwóch latach używania kilku produktów BARE.

Tera z uwagą czytam wątek o tym jak kupić dobry ocieplacz, a i na producentów suchych też zwracam uwagę, bo mój suchy już długo nie wytrzyma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Marcin Klimczuk Płeć:Mężczyzna

Stopień nurkowy: kilka :)
Ubezpieczenie: DAN
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2011
Posty: 329
Skąd: Polska
PostWysłany: 19-10-2012, 14:21    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

ZielonySmok napisał/a:
Kontaktowałem się z Bare. ECN i BARE chcą dowodu zakupy ocieplacza, a ja nie mam tego papierka. W sierpniu lub wrześniu minęły dwa lata od zakupu suchego i ocieplacza - o czym informowałem ww. firmy. Jakimś cudem znalazłem kartę gwarancyjną od suchego i list przewozowy DHL.


odbiegnę nieco od tematu ale jako, że sam parę razy zostałem olany tylko dzięki temu, że nie miałem już tego magicznego artefaktu jakim jest "dowód zakupu" znalazłem sobie rozwiązanie.
Mam konto na dropboxie, a tam katalog "paragony fiskalne"
w nim podkatalogi z datą i nazwą przedmiotu, któego paragon dotyczy. Po zakupie czegokolwiek co ma gwarancję robię zdjęcia paragonu, gwarancji i innych takich i umieszczam sobie w nowym podkatalogu. Od tamtej pory nigdy nie było problemu z jakąś reklamacją, raz pani zażądała oryginalnego papierka ale jak powiedziałem, że napiszę w tej sprawie do centrali i UOKIK to momentalnie odpuściła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
ZielonySmok Płeć:Mężczyzna
Rafał Jackiewicz


Stopień nurkowy: MSD
Ilość nurkowań rocznie: 60
Pomógł: 27 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 986
Skąd: Łódź
PostWysłany: 19-10-2012, 15:31    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Marcino napisał/a:
Mam konto na dropboxie, a tam katalog "paragony fiskalne"
w nim podkatalogi z datą i nazwą przedmiotu, któego paragon dotyczy. Po zakupie czegokolwiek co ma gwarancję robię zdjęcia paragonu, gwarancji i innych takich i umieszczam sobie w nowym podkatalogu. Od tamtej pory nigdy nie było problemu z jakąś reklamacją, raz pani zażądała oryginalnego papierka ale jak powiedziałem, że napiszę w tej sprawie do centrali i UOKIK to momentalnie odpuściła

Ha, dobry pomysł. Skorzystam z tego rozwiązania. Aparat zawsze pod ręką jest. Części papierów nie mogę odnaleźć po przeprowadzce, a i gromadzenie dowodów wydania takich ilości pieniędzy żonie podsuwać nie zamierzam Very Happy. No bo jak tu wytłumaczyć normalnej osobie, że np. latarka kosztuje 3500zł Question
Zresztą należy szukać rozwiązań, a nie problemów, a rozwiązanie jest jedno, proste i łatwe.

Większość zakupów od dawna staram się dokonywać w dużych, solidnych firmach, tak by nie spotykać się z takimi sytuacjami. Oczywiście często takie zakupy są kosztowniejsze, ale liczę wtedy, że w razie problemów spotkam się z pomocą i nikt nie wymaga faktury, gwarancji i oryginalnego opakowania. Jak kupię coś taniego, to znowu nie wymagam cudów. BARE tanie nie jest.
Jak już pisałem, dla mnie temat ocieplacza BARE się skończył, sprawdzę tylko na zagranicznych forach, czy w innych krajach tak samo traktowani są klienci - dla zaspokojenia mojej ciekawości, bo może się okazać, że lepiej kupować w Niemczech, Francji, Włoszech, Szwajcarii czy w UK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Marcel Falkiewicz Płeć:Mężczyzna

Stopień nurkowy: Cave I
Ilość nurkowań rocznie: 90
Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Warszawa
PostWysłany: 21-10-2012, 19:27    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

A czy na Bare nie ma przypadkiem dożywotniej gwarancji na wszystkie produkty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Konrad Dubiel Płeć:Mężczyzna
złomiarz


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1326
Skąd: Szczecin
PostWysłany: 22-10-2012, 12:17    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

ZielonySmok napisał/a:
Kontaktowałem się z Bare. ECN i BARE chcą dowodu zakupy ocieplacza, a ja nie mam tego papierka. W sierpniu lub wrześniu minęły dwa lata od zakupu suchego i ocieplacza - o czym informowałem ww. firmy.


Gwarancja się już skończyła, dowodu zakupu nie masz.
Nie bardzo rozumiem czego oczekujesz w takiej sytuacji?
Może jeszcze odszkodowania za straty moralne Mr. Green

_________________
http://www.youtube.com/KonradDubiel
http://www.vimeo.com/user390685
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
piotrkw Płeć:Mężczyzna


Pomógł: 41 razy
Wiek: 61
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 1269
Skąd: Trójmiasto
PostWysłany: 22-10-2012, 12:31    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Konrad Dubiel napisał/a:
Nie bardzo rozumiem czego oczekujesz w takiej sytuacji?



Hm.. Nie rozumiesz czego kolega może oczekiwać ??? To przecież oczywiste , życzliwego podejścia do użytkownika produktu , który to produkt okazał się wyprodukowanym bublem wypuszczonym na rynek , nie spełniającym swojej pierwotnej funkcji.
I nie jest ważne czy ma kwitek i czy gwarancja się skończyła . Wada fabryczna , czyli wypuszczenie produktu nie nadającego się juz po opuszczeniu fabryki do normalnej ( kilkuletniej , bo ocieplacza nikt nie kupuje by uzywać go 2 miesiące a pózniej wyrzucić ) eksploatacji , powinna skończyć się wymianą na nowy i przeprosinami .
Tak powinno być teoretycznie i w przypadku gdy producent chce dbać o swoje dobre imię .
A jak jest każdy widzi .
Nic tak mnie nie wkurza , jak kupienie bubla , i bujanie się z tym na swój koszt .
Bo producent i przedstawiciel handlowy juz wzięli swoja kasę i mają wszystkich w głebokim poważaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Konrad Dubiel Płeć:Mężczyzna
złomiarz


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1326
Skąd: Szczecin
PostWysłany: 22-10-2012, 13:06    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

piotrkw napisał/a:
produkt okazał się wyprodukowanym bublem wypuszczonym na rynek , nie spełniającym swojej pierwotnej funkcji.


Przecież to nieprawda. Wyraźnie było napisane, że chodzi o estetykę produktu.

piotrkw napisał/a:
I nie jest ważne czy ma kwitek i czy gwarancja się skończyła .


Ciekawa teza. Na pewno potrafisz ją uzasadnić na gruncie kodeksu cywilnego i ustawy o sprzedaży konsumenckiej.

_________________
http://www.youtube.com/KonradDubiel
http://www.vimeo.com/user390685
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
piotrkw Płeć:Mężczyzna


Pomógł: 41 razy
Wiek: 61
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 1269
Skąd: Trójmiasto
PostWysłany: 22-10-2012, 13:33    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na pewno potrafisz ją uzasadnić na gruncie kodeksu cywilnego i ustawy o sprzedaży konsumenckiej.


Nie, nie potrafię , tak nakazywałaby przyzwoitość , wiem ..... wiem, to trudny do zdobycia towar w dzisiejszych czasach .
Konrad Dubiel napisał/a:
Przecież to nieprawda. Wyraźnie było napisane, że chodzi o estetykę produktu.


Jezeli "wyłazi " z niego ocieplina na zewnątrz , to znaczy że ubywa jej wewnatrz .
Wiesz , to jakby karoseria nowego samochodu zaczęła Tobie korodować na cąłej powierzchni , przecież to tylko estetyka , ewentualnie zmiejszanie ( powolne ) grubości blach . Co to komu przeszkadza ?? Wink Najwyżej za 10-15 lat nic z niego nie zostanie. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Konrad Dubiel Płeć:Mężczyzna
złomiarz


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1326
Skąd: Szczecin
PostWysłany: 22-10-2012, 13:41    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

piotrkw napisał/a:
Nie, nie potrafię , tak nakazywałaby przyzwoitość


IMHO producent zachował się przyzwoicie - zamiast ściemniać, że wyłażące kłaki to wynik zwykłego zużycia przyznał że dał ciała i wymieniał w ramach gwarancji.
Po gwarancji to już inna bajka - bezpłatne wymiany zdarzają się (automaty na przykład), gdy produkt zagraża bezpieczeństwu użytkownika. A tu nie ma takiej sytuacji.

piotrkw napisał/a:
Wiesz , to jakby karoseria nowego samochodu zaczęła Tobie korodować na cąłej powierzchni , przecież to tylko estetyka


I producent w takim przypadku po okresie gwarancji każde spadać mi na drzewo Sad
Szczególnie, że tzw. "gwarancja korozyjna" dotyczy przypadków kiedy rdza przeżarła blachę na wylot...

_________________
http://www.youtube.com/KonradDubiel
http://www.vimeo.com/user390685
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Oznacz temat jako nieczytany

Skocz do:  

Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group

Akagahara style created by NashT.