Forum Dive Trek Group

Zastanów się zanim coś napiszesz - ktoś może to przeczytać...

 

 


"  Strona główna "  FAQ "  Szukaj "  Użytkownicy "  Grupy "  Statystyki "  Rejestracja "  Zaloguj "  Album

Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
ECN Systemy Nurkowe czyli dlaczego nie kupie Checkup System
Autor Wiadomość
Lukciu Płeć:Mężczyzna

Stopień nurkowy: AOWD
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 409
Skąd: Kielce
PostWysłany: 22-10-2012, 13:51    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Konrad,

Znam takich którzy świetlówki z 5 letnią gwarancją kupują w marketach, a jak się zepsuje to nie szukają paragonu tylko kupują drugą i na podstawie nowego dowodu zakupu reklamują produkt. Jak dla mnie, każda rozsądna firma powinna z góry dać rabat na nowy ocieplacz, a reklamację, jeśli to wada materiałowa, z producentem załatwić we własnym zakresie.

Lukasz.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
ZielonySmok Płeć:Mężczyzna
Rafał Jackiewicz


Stopień nurkowy: MSD
Ilość nurkowań rocznie: 60
Pomógł: 27 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 986
Skąd: Łódź
PostWysłany: 22-10-2012, 13:52    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Konrad Dubiel napisał/a:
Gwarancja się już skończyła, dowodu zakupu nie masz.

Towar nie popsuł się na gwarancji. Kupiłem go już z wadą. To jest zasadnicza różnica.
O tej wadzie producent dobrze wie - ale jakoś się nią nie chwali - gdybym dowiedział się np. z ich stron www i nie zareagował, to mogę winić siebie. Lecz o tym musiałem dowiedzieć się pocztą szeptaną. Wiec w jaki to sposób miałem reklamować go na gwarancji, skoro to co się z nim działo uważałem za rzecz normalną? Suchy miałem przed 20 nurkowaniem - byłem bardziej niż początkujący.
Tak realnie - nie wciskam nikomu, że mam ten ocieplacz od miesiąca. Mówię kiedy go kupiłem, i sprzedający może sprawdzić w swoim systemie, kiedy sprzedał go sprzedał (mam kwit z DHL). Ocieplacz stanowił komplet (dla mnie) z suchym, więc nawet nie ma sytuacji, że kupiłem ocieplacz sam. Mam suchy i jakieś papiery od niego.
Gdybym był doświadczonym nurkiem, to od razu wyłapał bym, że jest coś nie tak.

Co do dowodu zakupu... tak realnie to po co on jest potrzebny? Na ocieplaczu jest napis BARE i nawet ze względu na jego "opierzenie", nie pisząc już o kroju, producent może poznać swoje dzieło?
Wiesz, papiery..., może w sądzie, a może w skarbówce są ważne - ale między normalnymi ludźmi? To nie jest transakcja zakupu domu. To tylko kawałek ubrania. Do tego ja ciągle liczę na taką fajną współpracę pomiędzy nurkującymi, a jak widzę nie często się ona zdarza. To chyba było moje największe rozczarowanie na początku nauki nurkowania.

Konrad Dubiel napisał/a:
Nie bardzo rozumiem czego oczekujesz w takiej sytuacji?

Na pewno nie 10 stron wątku na forum o tym czego to ja oczekuję. Od producenta i dystrubutora już niczego.
Zapłaciłem za dobry (sprawny) produkt i takiego ocieplacza oczekiwałem. Nie pamiętam ile mnie kosztował ten ocieplacz, zapewne powyżej 1000zł. Czego mogę oczekiwać za moje pieniądze? scratch
Każdy może mieć własne zdanie, prawda? Ja uważam, że mogę czegoś oczekiwać. Może moja przygoda skłoni kogoś do większej ostrożności, do tego by nie ufać.

Konrad Dubiel napisał/a:
Przecież to nieprawda. Wyraźnie było napisane, że chodzi o estetykę produktu.

Kondrad, no proszę Cię. Zapewne nurkowałeś gdy ja na powietrze w cylindrze mówiłem tlen... Zresztą estetyka też jest ważna - no bo jak tu przyszpanować w ocieplaczu a'la wielki ptak... Very Happy
Ten ocieplacz jest wypchany thinsulate - dlatego jest drogi. A tu to "złote runo" z niego ucieka....
Włókna włażą w zamek. Za każdym razem, przy każdym zapięciu. Po dniu nurkowania należało szczoteczką czyścić zamek. Więc wróćmy do kasy: nawet sama wymiana ocieplacza nie rekompensuje tego co ucierpiał zamek gazoszczelny?

Konrad Dubiel napisał/a:
Ciekawa teza. Na pewno potrafisz ją uzasadnić na gruncie kodeksu cywilnego i ustawy o sprzedaży konsumenckiej.

Dokładnie dla mnie nie jest ważne czy producent zasłania się tym czy owym. Mam bubel zamiast dobrego produktu i co ja mam zrobić by ktoś poczuł się odpowiedzialny za swoje działania?
Można wiele, ale ja nie mam na to chęci. Wolę głosować portfelem(nogami) i wybierać firmy, które działają inaczej.

Cytat:
Może jeszcze odszkodowania za straty moralne

Sprawę można różnie rozwiązać. Wyobraźmy sobie propozycję zniżki 50% na usługę wymiany zamka gazoszczelnego, za to, że mógł szybciej się zużyć od wchodzących w niego włókien. Czyli np. zniżka może dotyczyć tylko usługi, nawet nie zamka - od razu inaczej postrzega się sprzedawcę?
Nieomylny jest tylko ten co nic nie robi, więc błędy po prostu zdarzają się. Dla mnie, nawet jak coś jest nie tak, a widzę starania o porządne rozwiązanie sprawy, jest to cenne i próbuję się odwzajemnić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Tomek Płeć:Mężczyzna


Stopień nurkowy: CMAS P2
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: ZUS
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 176
Skąd: Gdynia
PostWysłany: 22-10-2012, 14:16    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

cześć,

nie zamierzam bronić w tym poście ECN'u, choć obiektywnie przyznać muszę że mam tylko pozytywne doświadczenia z zakupów w tej firmie ale ... czytam posty powyżej i ... nie dowierzam Smile serio !

Wydaje mi się że w kraju w którym żyjemy podstawą jakiekolwiek reklamacji jest po prostu dowód zakupu, czegokolwiek by to nie dotyczyło. Brutalne ale tylko takie rozwiązanie 0/1 sprawdza się w życiu. Spróbujcie zareklamować lub oddać choćby parę butów w sklepie bez dowodu zakupu.

Inną jest oczywiście sprawa podejścia do klienta indywidualnie,nie zapominajmy jednak że firmy sprzedające sprzęt min do nurkowania nie są instytucjami charytatywnymi a import równoległy przy obecnym dostępie do internetu po prostu kwitnie i tylko "wejście w buty" sprzedawcy tym razem przedstawi obraz medalu z obu stron.

Nie znam tematu akcji wymiany w Bare ocieplaczy ze względu na ich samoczynne "odchudzanie" natomiast pamiętam akcje zorganizowaną przez TP kiedy mechaciły się worki H i jakoś nie było problemu z ich wymianą, nie oczekujmy jednak akceptacji od sprzedawcy/dystrybutora faktu że ktoś stwierdzi po dwóch latach "że to mnie też dotyczy" i zażąda "podpięcia się" pod tego typu akcję.

p.s.
nie ganie nikogo ani nie bronie - napisałem kilka słów po przeczytaniu w/w postów.

Miłego dnia ! Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
ZielonySmok Płeć:Mężczyzna
Rafał Jackiewicz


Stopień nurkowy: MSD
Ilość nurkowań rocznie: 60
Pomógł: 27 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 986
Skąd: Łódź
PostWysłany: 22-10-2012, 15:14    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Tomek napisał/a:
Inną jest oczywiście sprawa podejścia do klienta indywidualnie,nie zapominajmy jednak że firmy sprzedające sprzęt min do nurkowania nie są instytucjami charytatywnymi a import równoległy przy obecnym dostępie do internetu po prostu kwitnie i tylko "wejście w buty" sprzedawcy tym razem przedstawi obraz medalu z obu stron.

Ja za swój ocieplacz zapłaciłem. Więc nie dostałem go w ramach akcji charytatywnej, prawda?
Nie wybrałem też firmy najtańszej, nie kupiłem za granicą - więc może jednak powinienem kupić najtaniej i nie w Polsce, skoro nie mam żadnych praw kupując drogo i w PL?
Kupiłem też sprzęt nurkowy we Włoszech, Francji, Szwajcarii - zawsze było taniej. Kupowałem w wielkich sklepach, oraz przez internet. Jak do tej pory nie mam zastrzeżeń. Kupiłem suchy w PL, kupiłem latarkę od polskiego producenta i... klops.

Może dla odmiany to sprzedający BUBEL OD NOWOŚCI spróbował by wejść w buty kupującego?

Jak sprzedawca może zachęcić mnie do kupienia u niego? Narzekaniem na ten paskudny internet i kupujących za granicą nadal nie skłoni mnie do zakupu u siebie.

Tomek napisał/a:
Nie znam tematu akcji wymiany w Bare ocieplaczy ze względu na ich samoczynne "odchudzanie" natomiast pamiętam akcje zorganizowaną przez TP kiedy mechaciły się worki H i jakoś nie było problemu z ich wymianą, nie oczekujmy jednak akceptacji od sprzedawcy/dystrybutora faktu że ktoś stwierdzi po dwóch latach "że to mnie też dotyczy" i zażąda "podpięcia się" pod tego typu akcję.

Mamy produkt mniej masowy niż buty. Łatwiej go rozpoznać.
Sam napisałeś: pamiętam akcję ZORGANIZOWANĄ przez TP. Widzisz różnicę pomiędzy sprzedałem bubel i naprawiam ta sytuację, a postępowaniem sprzedawcy mojego ocieplacza?


Panowie - nie spotkałem jeszcze ocieplacza, wraku lub innego miejsca nurkowego wartego tego, by się przekomarzać z innym nurkiem. Nie róbmy czegoś takiego jak na FN. Ja mam swoje zdanie, przedstawiłem je na forum - jest mi lżej Smile Inni też maja swoje zdanie - i bardzo dobrze!
Ja odpuściłem sprzedawcy i producentowi ocieplacza. Mam teraz inne sprawy, zarówno w domu, w internecie, jak i by przygotować się na chłodniejszy sezon pod wodą:
- potrzebuje ocieplacza
- potrzebuję króćce do manometru z origami do tlenu, bo samych oring'ów w okolicy nie mogę dostać (tak samo jak i paru innych rozmiarów).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Tomek Płeć:Mężczyzna


Stopień nurkowy: CMAS P2
Ilość nurkowań rocznie: 100
Ubezpieczenie: ZUS
Pomógł: 4 razy
Wiek: 54
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 176
Skąd: Gdynia
PostWysłany: 22-10-2012, 15:35    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

ciesze się z rzeczowej i kulturalnej dyskusji, również wyraziłem swoją opinie.
Jak masz ochotę - napisz na prv - mieszkam dwie przecznice od Piorewicza to podjadę i może zdołam Ci pomoc z oringami i króćcami Wink

pozdrawiam
Tomek

_________________
pozdrowionka
Tomek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Jarosław Futro Płeć:Mężczyzna
futrzak


Stopień nurkowy: OWD
Ilość nurkowań rocznie: 10
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: Nowy Targ
PostWysłany: 22-10-2012, 21:44    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

..., żę wtrącę wedle bieżącego orzecznictwa klient nie musi posiadać dowodu zakupu, wystarczy, że udowodni fakt zakupu u danego sprzedawcy. Podobno idziemy do Europy i klient ma coraz większe prawa. A przepisy KC jak Konrad trafnie zauważył mają to zastosowanie, ale nie te które wskazuje. Mamy instytucję rzecznika praw konsumenta, jest za free i zawsze warto z niego korzystać, a chętnie pomaga maluczkim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
1548205
   
Konrad Dubiel Płeć:Mężczyzna
złomiarz


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 1326
Skąd: Szczecin
PostWysłany: 23-10-2012, 09:23    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

ZielonySmok napisał/a:
Towar nie popsuł się na gwarancji. Kupiłem go już z wadą. To jest zasadnicza różnica.


Nie, to nie jest różnica. Producent dał Ci dwuletnią gwarancję i po jej upływie za jakość towaru już nie odpowiada niezależnie od przyczyn.

Na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej możesz ścigać sprzedawcę (nie producenta) ale po upływie 6 miesięcy od zakupu ciężar udowodnienia, że niezgodność towaru z umową istniała od chwili zakupu spoczywa na kupującym. Do tego odpowiedzialność sprzedawcy też jest ograniczona do dwóch lat a jeżeli o niezgodności towaru z umową nie powiadomisz sprzedawcy w ciągu 2 miesięcy to tracisz uprawnienia.

Rozumiem Twój żal, że zakupiony towar okazał się wadliwy ale obecnie nie masz już uprawnień do żądania wymiany na nowy.
Co najwyżej można by liczyć na gest producenta ale trudno wymagać, że będzie wymieniać ocieplacze używane przez ponad dwa lata na nowe.
Skoro przez dwa lata nie zgłosiłeś reklamacji to znaczy, że albo wada się nie ujawniła albo Ci nie przeszkadzała.
Tak to niestety wygląda...

_________________
http://www.youtube.com/KonradDubiel
http://www.vimeo.com/user390685
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Cezary Jurczuk Płeć:Mężczyzna


Stopień nurkowy: Adv. EANx
Stopień instruktorski: SDI/TDI
Oznaczenie stage: juras
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 12 Lip 2012
Posty: 46
Skąd: Gdańsk/Pruszcz Gdański
PostWysłany: 24-10-2012, 21:01    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A czy na Bare nie ma przypadkiem dożywotniej gwarancji na wszystkie produkty?

Jeśli chodzi o gwarancje BARE to nie jest ona dozywotnia. Na materiał jest 2 lata, na łaczenia 10 lat, na kryze, manszety i zamek 6 miesięcy.

Cytat:
Rozumiem Twój żal, że zakupiony towar okazał się wadliwy ale obecnie nie masz już uprawnień do żądania wymiany na nowy.
Co najwyżej można by liczyć na gest producenta ale trudno wymagać, że będzie wymieniać ocieplacze używane przez ponad dwa lata na nowe.
Skoro przez dwa lata nie zgłosiłeś reklamacji to znaczy, że albo wada się nie ujawniła albo Ci nie przeszkadzała.
Tak to niestety wygląda...

W tym wątku muszę zgodzić się z Konrad. Miałes okazję zwrócić się do przedstawiciela lub producenta przed upływem gwarancji i tego nie zrobiłeś.



09.11.2011 zakupiłem skafander BARE SB System wraz z ocieplaczem. Po niepsełana roku uzytkowania skafander zaczął sie rozwarstwiać efektem czego był przciek. Pracuję 40km od Drawska więc 22.10.2012 zadzwoniłem do ECN i umówiłem się na spotkanie. 23.10.2012 na spotkaniu zostałem poinformowany że produkcja SB System została wstrzymana i mój skafander zostanie wymieniony na inny (ze zwrotewm nadpłaty). W poniedziałek odbieram swój nowy skafander. Na oficjalnej stronie Bare nie znalazłem nic na temat tej wady. Więc myślę że ECN jako przedstawiciel wywiązało się w sposób należyty. Mogli wysłać skafander do producenta i czekał bym na informację przez kolejne miesiące nie mając w czym nurkować.
W dalszym ciągu podstawą do domagania się uznania gwarancji jest prawidłowo wypełniona karta gwarancyjna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
6213020
   
Gro_1984 Płeć:Mężczyzna
Groszek!


Wiek: 40
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 9
Skąd: Poznań
PostWysłany: 27-10-2012, 16:19    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

ZielonySmok napisał/a:
Czytam ten wątek i widzę, że nurek przez niektóre firmy jest traktowany jak portfelik. Mi ECN nie wymienił ocieplacza, z tych wadliwych, z których włókna wyłażą.


Spoko Smoku, mnie też nie wymienili. Gwarancja skończyła się w czerwcu, Pani z obslugi delikatnie i ze spokojem wytłumaczyła, ze po gwarancji juz nic, nie da sie z tym zrobić.

Po tej przygodzie hejtuje Bare i ich przedstawicieli. Ha! bo tak i juz:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
   
ZielonySmok Płeć:Mężczyzna
Rafał Jackiewicz


Stopień nurkowy: MSD
Ilość nurkowań rocznie: 60
Pomógł: 27 razy
Wiek: 50
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 986
Skąd: Łódź
PostWysłany: 28-10-2012, 03:54    Dodaj użytkownika do listy ignorowanych Odpowiedz z cytatem

Tak sobie pomyślałem, że może to, że nie odpisuję odbierzecie jako niegrzeczne. By tak nie było napiszę, że to co miałem do opisania to opisałem i wszystkie aspekty sprawy są tam wg. mnie uwzględnione. Dlatego wybaczcie, ale ponieważ nic nowego nie mam do dodania, to nie piszę Smile
Niemniej za wszystkie uwagi dziękuję, część z nich znam z zacisza domowego, gdyż moja lepsza połowa jest po prawie administracyjnym Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
Oznacz temat jako nieczytany

Skocz do:  

Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group

Akagahara style created by NashT.